Zakup za 1,3 mld dol.
Koncern software'owy inwestuje w rozwiązania do współpracy.
„Wkroczyliśmy w nową erę połączonej kreatywności” – twierdzi przedstawiciel Adobe.
Adobe za 1,3 mld dol. kupiło Frame.io. Jest to dostawca chmurowej platformy do współpracy przy tworzeniu i obróbce wideo. Amerykańska firma twierdzi, że ma ponad 1 mln użytkowników. Jej założyciele nadal będą kierować biznesesem przejętym przez Adobe. Finalizacja transakcji jest spodziewana w IV kw. 2021 r.
Frame.io umożliwia przesyłanie i dostęp do materiału w czasie rzeczywistym oraz bezpośrednią współpracę zespołów. Platforma ta zostanie natywnie zintegrowana z chmurowymi usługami Creative Cloud Adobe.
Adobe uzsadnia, że tworzenie i korzystanie z filmów przeżywa ogromny wzrost, w tym w korporacjach w warunkach pracy zdalnej oraz w mediach społecznościowych, a często brakuje efektywych narzędzi do tworzenia i współpracy obejmującej wideo.
„Wkroczyliśmy w nową erę połączonej kreatywności, która polega na ścisłej współpracy i wyobrażamy sobie świat, w którym każdy może uczestniczyć w procesie twórczym” — komentuje przejęcie Scott Belsky, wiceprezes Creative Cloud.
Podobne aktualności
Adobe pozwane w związku z „ukrywaniem” warunków subskrypcji
Koncern nie ujawnił w przejrzysty sposób istotnych warunków subskrypcji, utrudniał jej anulowanie - twierdzą amerykańskie urzędy.