Xiaomi w II kw. br. zwiększyło przychody o 64 proc., do ok. 13,6 mld dol. Skorygowany zysk netto wzrósł o 87 proc., do blisko 1 mld dol. Takie wyniki firma osiąga po 11 latach od rozpoczęcia działalności.

Co ciekawe nieco większy wzrost sprzedaży Xiaomi odnotowało poza Chinami (+82 proc.), gdzie generuje już niemal połowę przychodów (49,7 proc. w II kw. br.). Firma jest już numerem 1 w Europie na rynku smartfonów.

Smartfony są oczywiście największym biznesem Xiaomi (9,1 mld dol. przychodów w II kw. br.), gdzie wzrost wyniósł 87 proc. r/r. Na rynek wjechało w tym okresie 53 mln urządzeń, co pozwoliło wyprzedzić Apple’a. Xiaomi najlepiej potrafiło wykorzystać osłabienie Huawei i wypełnić lukę na rynku po chińskim konkurencie.

Drugą nogą biznesu jest segment IoT and Lifestyle (3,2 mld dol., +36 proc.), czyli m.in. hulajnogi elektryczne, inteligentne telewizory, inteligentne opaski i zegarki oraz aplikacje jak AI Assistant. Poza Chinami sprzedaż tego działu poprawiła się aż o 94 proc.

Ponad 1 mld dol. przyniosły Xiaomi ponadto usługi internetowe (+19 proc.).

Więcej urządzeń premium

Według Xiaomi efekty przynosi się strategia „Smartphone × AIoT”, która będzie nadal realizowana.

Zapowiedziano m.in. zwiększenie współpracy między smartfonami i produktami IoT oraz poszerzenie oferty modeli premium. Nadal pozostaną dwie marki (Xiaomi oraz Redmi).

2 mld dol. na B&R

Na badania i rozwój Xiaomi wydało w II kw. br. o 57 proc. więcej niż przed rokiem (ok. 478 mln dol.). W całym roku wydatki na B&R mają sięgnąć 2 mld dol. W działach rozwojowych zostanie zatrudnionych ponad 5 tys. nowych inżynierów.