W drugim kwartale 2021 r. globalne dostawy smartfonów wzrosły o 12 proc. Samsung był wiodącym dostawcą z 19 proc. udziałem w sprzedanych smartfonach. Xiaomi po raz pierwszy zajęło drugie miejsce z 17-proc. udziałem. Apple znalazło się na trzecim miejscu z 14-proc., podczas gdy Vivo i Oppo utrzymały silną dynamikę wzrostu, zamykając pierwszą piątkę.

W opinii Canalys, Xiaomi przekształca swój model biznesowy z gracza aspirującego w lidera, dzięki takim działaniom jak konsolidacja partnerów handlowych i precyzyjne zarządzanie sprzedażą na otwartym rynku. Canalys skomentował, że nowym, naturalnym celem Xiaomi jest wyparcie marki Samsung, aby stać się największym sprzedawcą na świecie.

W IV. kwartale 2020 roku globalne dostawy Xiaomi osiągnęły 43,4 mln sztuk przy 31,5-proc. wzroście rok do roku. Wówczas po raz pierwszy Xiaomi prześcignęło Apple. W I. kwartale 2021 roku Apple awansowało na pozycję nr 2, z 15-proc. udziałem w globalnym rynku smartfonów, a tuż za nim uplasowało się Xiaomi z 14-proc. udziałem w rynku. Globalna sprzedaż smartfonów Xiaomi wyniosła wtedy 49,4 mln sztuk, przy wzroście 69,1-proc. rok do roku.

Według najnowszych globalnych danych Canalys, Xiaomi szybko rozwija się na rynkach zagranicznych, osiągając ponad 300 proc. wzrostu na rynku Ameryki Łacińskiej, ponad 150 proc. wzrostu w Afryce i o ponad 50 proc. większą sprzedaż w Europie Zachodniej. Według raportu „Q1 2021 Results Announcement of Xiaomi”, smartfony Xiaomi pojawiły się na ponad 100 rynkach na całym świecie, zajmując pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku smartfonów na 12 rynkach i drugie miejsce w Europie. Firma jest numerem 1 w Indiach.