Sprzedaż wearables w regionie EMEA w ujęciu ilościowym zwiększyła się o 55 proc. r/r, do 6,6 mln szt. Jednak w 2022 r. rynek powinien wchłonąć już 43,8 mln szt., a wartość sprzedaży sięgnie 11 mld dol. – ocenia IDC.

Rosnąć będzie zwłaszcza sprzedaż inteligentnych zegarków, które zdominują rynek urządzeń noszonych. Udział tej kategorii za 4 lata sięgnie ponad 72 proc. według prognozy. Rynek dla opasek będzie się powoli kurczyć – uważają analitycy.

W III kw. 2018 r. w segmencie podstawowych urządzeń, takich jak elektroniczne opaski, dostawy zwiększyły się o 48 proc. Tego typu sprzęt nadal ma największy udział w rynku (55,5 proc.). Inteligentne urządzenia noszone, takie jak smartwatche, odnotowały 65-proc. wzrost.

Póki co w krajach Europy Środkowej i Wschodniej dominują podstawowe urządzenia, na zachodzie Europy sukces odniosły inteligetne zegarki.

Xiaomi zostało liderem rynku wearables w EMEA po tym, jak – według IDC – "producent zalał rynek" low-endowym modelem opaski, która stała się bestsellerem w regionie EMEA. Wzrost dostaw chińskiego koncernu w III kw. br. wyniósł 766 proc. r/r.

Xiaomi wyprzedziło dotychczasowego lidera, Fitbit, również specjalizującego się opaskach. Inni globalni gracze, tacy jak Apple (nr 3) i Samsung (nr 4), prosperują na rynku wearables głównie dzięki inteligentnym zegarkom. Wzrost sprzedaży w ich przypadku wyniósł odpowiednio 52 proc. i 90 proc. W piątce głównych graczy jest również Garmin.