W 2017 r. x-kom wypracował przychody bliskie 1,4 mld zł, co oznacza wzrost o 10 proc. rok do roku – poinformowała spółka. W ub.r. zrealizowano niemal 1,5 mln zamówień.

Największy udział w sprzedaży x-kom w ub.r. miały produkty mobilne, takie jak notebooki, smartfony i tablety. Wśród znaczących w wynikach grup były także urządzenia peryferyjne (drukarki, monitory, projektory), komponenty oraz akcesoria komputerowe.

– Nasz udział w rynku detalicznym szacujemy na 11 – 13 proc. – ocenia Przemysław Ladra, dyrektor handlowy x-kom.

Według danych firmy w 2017 r. liczba odwiedzin na stronie internetowej wzrosła o ponad 30 proc. w stosunku do 2016 r., do prawie 17 mln.

W styczniu ub.r. x-kom udostępnił aplikację mobilną z dostępem do wszystkich funkcji e-sklepu. Twierdzi, że z jej pomocą wygenerowano już 14 mln zł netto obrotów z zakupów.

Nowe centrum logistyczne

Po koniec ub.r. detalista uruchomił nowe centrum logistyczne w specjalnej strefie ekonomicznej Euro-Park Mielec w Częstochowie, które ma ponad 8,2 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Ośrodek wyposażono w system automatyki magazynowej, który według spółki umożliwia realizację nawet kilku tysięcy zamówień na godzinę.

W najbliższym czasie firma planuje przenosiny do nowo wybudowanego biurowca o powierzchni 1,9 tys. m kw., a także rozpoczęcie kolejnej inwestycji związanej z rozbudową centrum logistycznego o wartości 15 – 30 mln zł.

Spółka zakłada również dalszy wzrost zatrudnienia – o 10 proc. w ciągu najbliższego roku. Będą to przede wszystkim specjaliści i osoby, które dołączą do kadry menedżerskiej.

X-kom rozważa otwarcie nowych salonów w Polsce.

– Jesteśmy na etapie analizowania rynku m.in. pod kątem naszych potencjalnych klientów, komunikacji, bliskości konkurencji i kosztów najmu. Jeżeli zdecydujemy się na otwarcie kolejnych salonów, będą to maksymalnie 4 nowe placówki – informuje Przemysław Ladra. Obecnie sieć handlowa x-kom liczy 24 sklepy. Ponadto firma nadal zamierza rozwijać sprzedaży internetową.