X-kom uznano za detalistę z najlepszą obsługą klientów – wśród sklepów z elektroniką w dorocznym badaniu Daymaker. Ankieterzy udając klientów oceniali powitanie, aktywny kontakt sprzedawcy z klientem, pytania o preferencje, propozycję produktu, wskazanie korzyści/zalet, propozycję przetestowania, sprzedaży dodatkowej, podjęcie decyzji o zakupie, znajomość produktu, zaangażowanie i zainteresowanie sprzedawcy, przyjazną obsługę oraz ogólne wrażenie z wizyty. Ich oceny przeliczano na ostateczne wyniki w skali od 0 do 100 proc.

Sklepy z elektroniką w rankingu Daymakerindex 2020

1. x-kom – 91,7 proc.
2. Komputronik – 90,2 proc.
3. RTV Euro AGD – 89,2 proc.
4. Media Markt – 87,0 proc.
5. iDream – 86,8 proc.
6. iSpot – 81,0 proc.

 

W porównaniu z zeszłorocznym badaniem znacznie poprawiła się obsługa w x-komie (w ub.r. 83 proc.) i marketach Media Markt (76 proc.). Komputronik i RTV Euro AGD utrzymały podobny poziom jak w zeszłym roku. Resellerów Apple'a natomiast nie sprawdzano w ub.r.

W tym roku wszystkie sklepy z elektroniką uzyskały wyższe noty niż średnia dla 12 branż (79,9 proc.). X-kom uplasował się na 15 pozycji wśród sklepów wszystkich ocenianych sieci, a Komputronik na 18 miejscu. Numerem 1 okazał się Triumph (99,8 proc.).

W wynikach dla wszystkich branż znacznie poprawił się wskaźnik sprzedaży dodatkowej (+10 proc.), ale – jak stwierdzono w raporcie – jest tutaj nadal duże pole do poprawy przez sprzedawców. To dla nich szansa nie tylko na większy obrót, lecz także lepszą opinię – jak się okazało wśród klientów, którym proponowano dodatkową sprzedaż, najwyższy jest odsetek promotorów, czyli osób polecających danego detalistę (87 proc.).