Kolejna edycja spotkania partnerów Azlana, która odbyła się 12 października 2011 r., tradycyjnie rozpoczęła się od prezentacji Grzegorza Bartoszcze, dyrektora Azlana w Polsce. Przedstawił on garść danych na temat działalności i osiągnięć Azlana w Polsce i Europie. Na Starym Kontynencie z Azlanem współpracuje 2240 partnerów, generując obrót w wysokości 70 mln euro. Przypomnijmy: Tech Data kupiła brytyjską firmę Azlan będącą VAD-em w 2003 r., zaś w Polsce Azlan zaczął działać w 2008 r. W tym roku dystrybutor zainwestował we własne centrum kompetencyjne, które znajduje się w Warszawie przy Al. Solidarności 117. Ośrodek działa od czerwca 2011 r. Zapewnia on partnerom zdalny dostęp do serwerowni, w efekcie możliwe jest sprawdzanie określonych rozwiązań bez przesyłania sprzętów do testu. Partnerzy Azlana mogą skorzystać ze szkoleń dotyczących głównie cloud computingu, wirtualizacji, monitoringu IP, przechowywania danych, bezpieczeństwa sieci i zasilania. W centrum kompetencyjnym Azlana odbywają się szkolenia dotyczące rozwiązań m.in. następujących producentów: Cisco, IBM, HP, Fujitsu Technology Solutions, VMware, APC, Extreme Networks, Axis Communications. Oprócz tego w ramach Azlan Business Academy odbywają się warsztaty związane z umiejętnościami menadżerskimi (zarządzanie, przywództwo, negocjacje, techniki komunikacyjne, itp.). Harmonogram zajęć można znaleźć pod adresem www.azlan.pl/szkolenia. Azlan odnotowuje wzrost sprzedaży mimo trudnej sytuacji gospodarczej na świecie. Jak podaje dystrybutor jego obroty w zakończonym roku obrachunkowym 2011 r. zwiększyły się o 27 proc., zaś w pierwszych 9 miesiącach 2012 r. – o 23 proc. Podczas minionego Azlan Forum odbyły się prezentacje następujących producentów: Extreme Networks, Cisco, Fujitsu, Microsoft, Brother, Iomega, IBM, HP.