Allegro uruchomiło nową platformę, która ma być miejscem transakcji B2B online. Mogą na niej sprzedawać i kupować wyłącznie przedsiębiorcy, w tym dotychczas zarejestrowani na Allegro z kontem firmowym.

Platforma została zbudowana na bazie serwisu konsumenckiego z dodatkowymi usługami dla przedsiębiorstw. Nawigację ma ułatwić to, że kupujący zobaczą oferty tylko od firm wystawiających faktury, oraz cenniki netto.

Allegro twierdzi, że na starcie jest już blisko 120 mln ofert od ok. 100 tys. sprzedawców.

Zakupy firmowe przenoszą się do internetu

Allegro liczy, że nowy serwis będzie miejscem firmowych zakupów online. Wartość tego rynku w Polsce ocenia ok. 340 mld zł, to ok. 10 razy więcej niż w przypadku rynku konsumenckiego.

Jako zauważa Allegro, coraz więcej przedsiębiorców, w tym MŚP kupuje online i najprawdopodobniej ten trend będzie postępował.

Największe potrzeby klientów biznesowych w zakresie usprawniania firmowych zakupów online
– dostępność mechanizmów negocjacji cen
– możliwość planowania terminów dostaw
– obsługa odpowiednia dla klientów biznesowych
– opcja odroczenia płatności
Źródło: badania Allegro

60 dni odroczenia płatności

Nowa platforma daje dostęp do wszystkich dotychczasowych usług Allegro. Wprowadzono też dodatkowe opcje dla klientów B2B, m.in. odroczenie płatności.

Allegro obiecuje, że kupujący będą mieli do 60 dni na zapłatę bez konieczności składania wniosków i podpisywania umów kredytowych (wystarczy, że pozytywnie przejdą proces weryfikacji).

Sprzedający od razu otrzymają pieniądze. Nie poniosą dodatkowych kosztów ubezpieczenia, nie będzie też ryzyka konieczności zwrotu pieniędzy, gdy kupujący nie zapłaci – tak zapewnia serwis.

Plany dotyczące Allegro Biznes

Koncern zapowiada dodawanie nowych funkcjonalności, np. Allegro Smart dla biznesu w przypadku dostaw wielkogabarytowych, program zwrotów dopasowany do klientów biznesowych, nowe metody płatności, jak leasing, automatyzacja większości procesów zakupowych.

Allegro wdraża nowe rozwiązanie niedługo po ogłoszeniu wejścia Amazona do Polski z serwisem e-commerce.

W styczniu br. Allegro zapowiedziało uruchomienie nowego centrum logistycznego pod Warszawą, które ma zapewnić przedsiębiorcom handlującym dla platformie usługi przechowywania, pakowania, wysyłki towarów i obsługi zwrotów.