Prawie 90 proc. sprzedawców B2B przyznaje, że czuje się wypalona w pracy. Ponad połowa (54 proc.) twierdzi, że aktywnie poszukuje posady w innej firmie – wynika z ankiety Gartnera.

Aż 67 proc. ludzi z zespołów sprzedaży stwierdziło, że ich kierownictwo jest zbyt optymistyczne i oderwane od rzeczywistości, a 59 proc. utrzymuje, że szefowie nie mają pojęcia, jak ich motywować.

Z badania wynika, że dyrektorzy sprzedaży zazwyczaj starają się motywować zespoły wynagrodzeniem, uznaniem i dobrą kulturą organizacyjną, ale takie podejście często nie działa.

Co najbardziej zniechęca sprzedawców B2B

Główne problemy zniechęcenia i wypalenia zespołów ds. sprzedaży B2B, to brak możliwości rozwoju, poczucie działania jak „tryb w maszynie”, brak klarownych informacji od szefów, jak również obciążenie obowiązkami administracyjnymi, jak ubieganie się o wielokrotne zatwierdzanie transakcji.

Z tych powodów 70 proc. ludzi od sprzedaży napotykających takie problemy twierdzi, że aktywnie poszukuje nowej pracy.

Daj ludziom swobodę i wspieraj kreatywność

Aby zapobiec wypaleniu i ucieczce fachowców, Gartner radzi m.in., by dać sprzedawcom swobodę w rozwiązywaniu problemów klientów, nagradzając ich za ulepszanie procesów biznesowych i wspierając nowe pomysły, nawet jeśli mogą one być ryzykowne.

Nie można też zapominać o zapewnieniu możliwości rozwoju poprzez przejrzystą ścieżkę rozwoju kariery w firmie.