Wypalone zespoły handlowe. 90 proc. ma dość
Ponad 50 proc. sprzedawców B2B chce odejść. Analitycy radzą, jak zatrzymać ich ucieczkę.
Nasi szefowie są odklejeni od rzeczywistości – narzeka dwie trzecie sprzedawców B2B.
Prawie 90 proc. sprzedawców B2B przyznaje, że czuje się wypalona w pracy. Ponad połowa (54 proc.) twierdzi, że aktywnie poszukuje posady w innej firmie – wynika z ankiety Gartnera.
Aż 67 proc. ludzi z zespołów sprzedaży stwierdziło, że ich kierownictwo jest zbyt optymistyczne i oderwane od rzeczywistości, a 59 proc. utrzymuje, że szefowie nie mają pojęcia, jak ich motywować.
Z badania wynika, że dyrektorzy sprzedaży zazwyczaj starają się motywować zespoły wynagrodzeniem, uznaniem i dobrą kulturą organizacyjną, ale takie podejście często nie działa.
Co najbardziej zniechęca sprzedawców B2B
Główne problemy zniechęcenia i wypalenia zespołów ds. sprzedaży B2B, to brak możliwości rozwoju, poczucie działania jak „tryb w maszynie”, brak klarownych informacji od szefów, jak również obciążenie obowiązkami administracyjnymi, jak ubieganie się o wielokrotne zatwierdzanie transakcji.
Z tych powodów 70 proc. ludzi od sprzedaży napotykających takie problemy twierdzi, że aktywnie poszukuje nowej pracy.
Daj ludziom swobodę i wspieraj kreatywność
Aby zapobiec wypaleniu i ucieczce fachowców, Gartner radzi m.in., by dać sprzedawcom swobodę w rozwiązywaniu problemów klientów, nagradzając ich za ulepszanie procesów biznesowych i wspierając nowe pomysły, nawet jeśli mogą one być ryzykowne.
Nie można też zapominać o zapewnieniu możliwości rozwoju poprzez przejrzystą ścieżkę rozwoju kariery w firmie.
Podobne aktualności
75 proc. inżynierów oprogramowania będzie korzystać z asystentów kodu AI
Dają więcej możliwości, niż generowanie i uzupełnianie kodu - twierdzą eksperci.
Cztery klasy wdrożeń AI, by przestrzegać AI Act
Wiele firm nie jest gotowych na unijny AI Act. Eksperci wskazują, co robić, aby uniknąć kar.
80 proc. inicjatyw zarządzania danymi i analityką zakończy się porażką
Stosowane obecnie podejście nie jest potrzebne większości firm - twierdzą eksperci i radzą, co robić.