Sprzedaż tradycyjnych telefonów komórkowych Nokii pozostała na podobnym poziomie co w II kwartale 2009 r. i wyniosła 86,4 mln sztuk. Spadła średnia cena aparatu – z 64 euro w 2009 r. do 61 euro obecnie. W Europie sprzedaż aparatów Nokii zwiększyła się o 12 procent. To mniej niż w przypadku Apple’a, Samsunga, LG, HTC. Słabszy wynik tłumaczy się mniejszym zaangażowaniem Nokii w szybko rosnący segment high-end, w który inwestuje konkurencja. Fińska firma słabo radziła sobie w Europie Zachodniej. Na rynku smartfonów straciła pozycję lidera na rzecz Apple’a, a w segmencie tradycyjnych komórek wyprzedził ją Samsung. W I kwartale 2010 r. udział Nokii w rynku zachodnioeuropejskim spadł do 33 z 39 proc. w I kw. 2009 r., w udziałach wartościowych firma straciła 9 punktów procentowych (spadek z 39 na 30 proc.). Mimo wzrostu sprzedaży smartfonów, udział Nokii w rynku zaawansowanych urządzeń w Zachodniej Europie spadł z 57 proc. w 2009 r. do 41 proc. w I kwartale 2010 r.