Wrocławski producent zwiększył zysk
Spółka miała lepszy II kwartał br. niż rok temu.
Większe zaangażowanie w sprzedaż internetową i praca nad poprawą rentowności procesów przyniosły efekty – wynika z komentarza zarządu.
Black Point podał wstępne, szacunkowe wyniki za II kw. 2021 r. Wynika z nich, że producent tonerów i tuszy z podwrocławskich Bielan poprawił rentowność, przy sprzedaży na podobnym poziomie jak przed rokiem. EBIDTA zwiększyła się o 30 proc. Zysk netto wzrósł przeszło dwukrotnie, do blisko 0,7 mln zł. Marża zysku operacyjnego poprawiła się do 15 proc.
Jednostkowe wyniki Black Point SA w II kw. 2021 r. (wstępne szacunkowe dane):
Przychody: 4,73 mln zł, wobec 4,72 mln zł w analogicznym okresie 2020 r.
EBITDA: 1,03 mln zł, wobec 0,79 mln zł
Zysk operacyjny: 0,71 mln zł, wobec 0,46 mln zł
Zysk netto: 0,66 mln zł, wobec 0,28 mln zł
W ujęciu skonsolidowanym dla całej grupy, czyli Black Point SA łącznie ze spółką Eco Service, która zajmuje się handlem pustymi kartridżami, bilans również wyszedł na plus. W tym przypadku przychody są wyraźnie wyższe (o 16 proc.) niż przed rokiem. Zyski są natomiast zbliżone do wyniku jednostkowego.
Skonsolidowane wyniki grupy Black Point w II kw. 2021 r. (wstępne szacunkowe dane):
Przychody: 12,82 mln zł, wobec 11,06 mln zł w analogicznym okresie 2020 r.
EBITDA: 1,07 mln zł, wobec 0,92 mln zł
Zysk operacyjny: 0,67 mln zł, wobec 0,53 mln zł
Zysk netto: 0,61 mln zł, wobec 0,28 mln zł
Rozwój e-commerce i optymalizacja procesów
Zarząd komentuje, że wpływ na poprawę wyników w II kw. 2021 r. miało „wdrożenie szeregu działań handlowo – marketingowych wspierających sprzedaż, intensywny rozwój sprzedaży w kanale e-commerce oraz optymalizacja procesów i stała praca nad poprawą ich rentowności, a także uzyskanie wsparcia finansowego, o które spółka Black Point S.A. wnioskowała w ubiegłym roku w związku z pandemią COVID”.
Ostateczne wyniki za II kw. 2021 r. Black Point zaprezentuje 13 sierpnia br.
Podobne aktualności
Black Point: niższa sprzedaż, wyższe zyski
Obecna strategia spółki skupia się m.in. na rozwoju sprzedaży B2B poprzez długoletnich partnerów - informuje nowy prezes.