Wrocławska spółka Black Point osiągnęła 6,14 mln zł przychodów ze sprzedaży w II kw. 2022 r., o 30 proc. więcej r/r, zwiększając zysk brutto ze sprzedaży o 11 proc., do 2,79 mln zł.

EBIDTA spadła jednak do 0,64 mln zł z 1,03 mln zł. Zysk netto wyniósł 0,24 mln zł wobec 0,27 mln zł w ub.r.

Jak podkreśla zarząd w sprawozdaniu finansowym, na wyniki w II kw. 2021 r. znacząco wpłynęła
umorzona w dużej części subwencja z PFR, którą uzyskał Black Point, co powoduje, że wynik brutto w tym okresie był o 0,44 mln zł wyższy.

Rozwój e-commerce i meble w ofercie

Producent alternatywnych tonerów i tuszy informuje, iż w II kw. 2022 r. nadal rozwijał sprzedaż e-commerce, wchodząc na kolejne rynki zagraniczne. W 2021 r. ponadto poszerzono ofertę o meble do pracy w biurze i domu, dostępne pod marką Black Point.

W II kw. br. ruszył natomiast nowy serwis internetowy, w którym klienci mogą robić bezpośrednie zakupy online eksploatacji i produktów dla domu i biura.

Wyższe koszty

Na niższą rentowność w II kw. 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. wpłynęły natomiast wyższe koszty produkcji i zakupu surowców i półproduktów, a także znacznie wyższe koszty transportu – informuje zarząd.

Black Point podaje, że koncentruje się na wzmocnieniu swojej pozycji na rynku sprzedaży reprodukowanych materiałów eksploatacyjnych i usług związanych z zarządzaniem drukiem.

Dołek całej grupy

Cała grupa Black Point, czyli Black Point SA łącznie ze spółką Eco Service, zajmującą się głównie handlem pustymi kartridżami, pokazała w II kw. 2022 r. spadek przychodów ze sprzedaży o 13 proc., do 11,11 mln zł. Zysk netto stopniał do 0,23 mln zł z 0,61 mln zł.

Dołek to efekt niższej o 38 proc. sprzedaży w Eco Service. Negatywne czynniki makroekonomiczne i wyższe koszty, w tym inwestycje w e-commerce i dywersyfikację oferty, nie pozwoliły natomiast na zdecydowaną poprawę rentowności grupy w II kw. br – komunikuje zarząd.