Począwszy od jesieni br. partnerzy Microsoftu uczestniczący w programie Cloud Solution Provider (CSP) będą mogli oferować klientom subkrypcje na Windows 10 Enterprise jako część usług zarządzanych. Stawka cennikowa w wysokości 7 dol. miesięcznie za stanowisko według Microsoftu zawiera już prowizję dla partnerów, choć firma nie ujawniła jej wysokości. Oferta jest przeznaczona przede wszystkim dla przedsiębiorstw, które mają niewielkie zespoły IT (lub nie mają ich wcale) i potrzebują zewnętrznego zarządzania. Koncern liczy na to, że dzięki nowej usłudze na wersję Enterprise nowych okienek zdecyduje się więcej małych firm, a nie tylko korporacje. Ponadto generalnie powinna ona przyspieszyć migrację firm do „Dziesiątki“. Po roku od jej premiery większość przedsiębiorstw nadal używa Windows 7. Windows 10 jako usługa może być oferowany przez partnerów w szerszym pakiecie usług chmurowych, np. łącznie z Office 365 i Dynamics 365.

 

Surface usługą

Nowa oferta dla partnerów obejmie także „Surface as a Service“. Zamiast sprzedawać goły sprzęt, partnerzy będą mogli zaoferować go klientom w ramach abonamentu, w pakiecie z innymi usługami i aplikacjami, w zależności od potrzeb klienta (np. Office 365, Wndows 10). Surface jako usługę będą mogli sprzedawać partnerzy certyfkowani jako Cloud Solution Providers oraz Surface Authorized Distributors. Microsoft podał, że obecnie Surface’y oferuje ponad 10 tys. jego partnerów. 

Wprowadzając nowy model sprzedaży, Microsoft liczy na znaczne zwiększenie liczby użytkowników swoich urządzeń mobilnych w firmach. Zaletą dla klientów ma być możliwość szybkiej wymiany sprzętu, bez konieczności jego zakupu. Dla wielu przedsiębiorców modernizacja bazy sprzętowej to duży wydatek, dlatego część z nich latami powstrzymuje się od zakupów.

Dystrybucję tabletów Surface w przedsiębiorstwach ma wspomóc ponadto partnerstwo z IBM i firmą doradczą Booz Allen Hamilton. IBM ma oferować urządzenia głównie firmom z sektora finansowego oraz handlu, w pakiecie z własnym oprogramowaniem. Booz poszuka klientów w administracji i służbie zdrowia.

 

350 mln urządzeń z Windows 10

Windows 10 i jego Anniversary Update, zapowiedziany na 2 sierpnia, był jednym z głównych tematów drugiego dnia konferencji. Poinformowano, że jest najszybciej implementowaną wersją systemu operacyjnego w historii firmy, także przez użytkowników biznesowych. Obecnie, jak podano na WPC, ponad 350 mln urządzeń pracuje pod kontrolą „Dziesiątki”, a więcej niż 96 proc. klientów biznesowych testuje Windows 10 w swoich firmach. Według badania zrealizowanego przez Microsoft wspólnie z Forrester Research, Windows 10 pozwala użytkownikom zwiększyć produktywność przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów, uzyskując średni wzrost wskaźnika ROI na poziomie 188 proc. w ciągu 13 miesięcy.

Podczas WPC podkreślano także szybki wzrost zainteresowania usługami w chmurze. Według danych Microsoftu co miesiąc ponad 120 tys. użytkowników przenosi swoje dane do chmury Azure. Ogłoszono dostępność Azure SQL Data Warehouse, która ma ułatwić klientom cyfryzację biznesu z wykorzystaniem analizy danych.

Na konferencji zapowiedziano także wprowadzenie na rynek jesienią Windows Server 2016 i System Center 2016. Nowa wersja systemu serwerowego została przebudowana, tak aby ułatwić wykorzystanie technologii chmurowych. 

Aby przyspieszyć rozwój Skype’a i wykorzystania chmury w biznesie, koncern stworzył Skype Operations Framework – metodologię wdrażania end-to-end przez partnerów.


Co nowego w tym roku

Według zapowiedzi z WPC w drugiej połowie roku zostanie wprowadzony nowy model licencjonowania Secure Productive Enterprise (SPE). Rozwiązanie łączy możliwości Office 365, Windows 10 Enterprise i Enterprise Mobility Suite w planach E5.  SPE ma ułatwić klientom zwiększenie produktywności i bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu elastycznego licencjonowania obejmującego rozwiązania on-premise i chmurowe.