Do Houston w Teksasie przyjechało 15 tysięcy integratorów i resellerów, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób koncern z Redmond pomoże im w transformacji z tradycyjnego, przemijającego już biznesu IT do świata, w którym „rządzą”: chmura, mobilność, Big Data oraz media społecznościowe. Te właśnie cztery tematy wybrano jako główne filary, wokół których będzie kręcić się czterodniowe święto kanału partnerskiego Microsoftu. 

– W ubiegłym roku, po raz pierwszy w historii, odświeżyliśmy niemal całe portfolio produktów. Stąd duży nacisk kładliśmy na oficjalne prezentacje nowych rozwiązań – przypominał Frank Shaw, wiceprezes odpowiedzialny za komunikację z mediami, podczas inauguracyjnego spotkania z prasą i analitykami. – W tym roku nastawiamy się bardziej na interakcję z i pomiędzy partnerami. Dużo więcej czasu spędzimy na warsztatach i spotkaniach w formule jeden na jeden.  
 
To dobra informacja dla integratorów i resellerów, gdyż obecne trendy rynkowe oraz nowa strategia Microsoftu, stanowią dla nich spore wyzwanie. Producent może spodziewać się wielu ważnych, a także trudnych pytań.
  
– Odnosząc się do zapowiedzi Steve’a Ballmera, który zmienia Microsoft w producenta sprzętu i dostawcę usług, muszę przyznać, że potrzebuję jasnej odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób mam się do tych zmian dopasować – mówi Andrew Brust, szef Blue Badge Insights, wieloletni partner koncernu. 

Z kolei David Powell, wiceprezes TekLinks podkreśla, że Microsoft to obecnie firma z tak ogromnym portfolio produktów, że potrzebna jest dyskusja o priorytetach. Rozmówca CRN tego właśnie oczekuje od przedstawicieli koncernu podczas WPC 2013. 

– Chciałbym wiedzieć, czy stawiają na biznes związany z wyszukiwarkami jako główny konkurent Google? A może są dostawcą usług w chmurze, którego najważniejszym rywalem jest Amazon? A może jednak są firmą, która nastawia się na rozwój w segmencie gamingu? Na razie idą w każdym z tych kierunków. Uważam, że dobrze byłoby zawęzić wizję dalszego rozwoju, bo obecnie nie wiem, jaką firmą będzie Microsoft za kilka lat – podsumowuje David Powell. 

Pytani przez CRN amerykańscy integratorzy zapowiadają, że nie odpuszczą również bardziej „przyziemnego” tematu, jakim jest model dystrybucji Surface’a. Kilka dni temu tablet trafił do kanału partnerskiego w USA, ale tylko do dziesięciu dużych resellerów. To wywołało żywiołową reakcję u pozostałych partnerów, którzy twierdzą, że mogliby sprzedawać znaczące ilości tabletu, gdyby tylko mieli taką możliwość.

Przy pierwszej okazji omówię ten temat z kimś z Microsoftu – deklaruje między innymi Bob Venero, prezes firmy integratorskiej Future Tech. 

Polskie oczekiwania 

Do Houston przyjechało również blisko 100 polskich integratorów i pozostałych partnerów Microsoftu, którzy chcą wykorzystać najbliższe dni na omówienie szeregu konkretnych zagadnień oraz wysłuchać najnowszych zapowiedzi dotyczących produktów i usług. Jak mówi Michał Karski, członek zarządu Centrum Edukacyjnego Action: „czekamy na Surface’a, a także na ułatwienie integracji nowych wersji oprogramowania ze środowiskami on-premise”. Z kolei Artur Kozłowski, wiceprezes eOpen nastawia się na rozmowy, które pomogą w opracowaniu jednolitej, wspólnej strategii działania pomiędzy Microsoftem a partnerami. Jest przekonany, że to się uda, bo – jego zdaniem – producent jest otwarty na potrzeby partnerów i użytkowników.  

– Przykładowo, po BPOS i pierwszej wersji Office 365 przyszedł czas na profesjonalny i dojrzały produkt, jakim jest Office 365 z produktami w wersji 2013. Wprowadzenie do usługi nowych aplikacji, chociażby takich, jak Project czy Visio pokazuje, że producent słucha opinii klientów i realizuje ich potrzeby – podkreśla Artur Kozłowski.
 
Z kolei Piotr Śledź, prezes ITintegro jest – jak mówi – szczególnie podekscytowany narastaniem fali rozwiązań w chmurze.
– Niezwykle interesujące, jak na to reaguje rynek i co nas, czyli partnerów oraz klientów, czeka. W dzisiejszym świecie komunikacja i dostęp do informacji przez urządzenia mobilne to istotna część codzienności i oczekiwań użytkowników. Ciekaw jestem tych nowości – mówi prezes IT.integro.

Wielu szefów polskich firm integratorskich nie wyobraża sobie, że mogłoby ich zabraknąć na WPC.  

– Moim zdaniem to najważniejsza impreza w roku i każdy, kto poważnie myśli o robieniu biznesu z Microsoft, powinien w niej uczestniczyć. Dzięki WPC mogę z wyprzedzeniem poznać plany producenta na najbliższe miesiące i skutecznie przygotować się na nadchodzące zmiany – podsumowuje Piotr Sulgostowski, prezes zarządu TTS (grupa APN Promise). 
  
W kolejnych dniach będziemy na bieżąco relacjonować przebieg WPC 2013. Sprawdzaj nowe informacje na CRN.PL oraz na naszym profilu na Facebooku (www.facebook.com/crnpolska).