W Polsce Wortmann w 2018 r. zwiększył obroty o 5 proc. wobec 2017 r. – informuje Wojciech Kosecki, prezes Terra Computer.

„Dla nas jest to bardzo dobry wynik, bo trzeba wziąć pod uwagę, że w 2017 r. mieliśmy wzrost o ponad 150 proc. w Polsce, a 2017 r . był wyjątkowym rokiem pod względem zapotrzebowania na karty graficzne. M.in. dzięki temu odnotowaliśmy wówczas taki wysoki wynik” – wyjaśnia Wojciech Kosecki.

Zapewnia, że spadek na kartach graficznych udało się wyrównać wzrostem sprzedaży innych podzespołów oraz sprzedażą marki Terra. W 2018 r. sprzedaż produktów Terra na polskim rynku zwiększyła się o ok. 50 proc. wobec 2017 r. – dodaje szef firmy w Polsce.

Skala wzrostu sprzedaży na lokalnym rynku była podobna, jaką globalnie osiągnął Wortmann AG – w 2018 r. wypracował 745 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 7 proc. (+ok. 45 mln euro) wobec 2017 r. Firma nie podała natomiast zysków. Sprzedaż zagraniczna zwiększyła się w sumie średnio o ponad 22 proc.

"Nie tylko osiągnęliśmy założony w 2018 roku cel, ale kolejny raz go przekroczyliśmy" – zapewnia prezes korporacji, Siegbert Wortmann.

Deklaruje, że również w 2019 r. Wortmann konsekwentnie powstrzymuje się od "sprzedaży za wszelką cenę", koncentrując się na rentowności.  

Według niego dobry wynik Wortmann wypracował w ub.r. zarówno w głównym obszarze działalności firmy, czyli w marce Terra (komputery PC, serwery laptopy, monitory, AIO), jak również w dystrybucji, która generuje około połowy obrotów firmy. Sektor odpowiedzialny za usługi osiągnął 30-procentowy wzrost w ub.r.

„Konkurenci z branży często odchodzą od sprzedaży komputerów PC, a my w tym czasie odnotowujemy wzrost w sprzedaży o dwucyfrową liczbę procentową." – zauważa Siegbert Wortmann.