W I poł. 2017 r. Wortmann wypracował w skali globalnej ponad 600 mln euro obrotów – poinformowała grupa, która składa się z 25 przedsiębiorstw. Firmy spoza obszaru IT (głównie z branży finansowej i budowlanej) wygenerowały 120 mln euro obrotów. W całym roku grupa oczekuje znacznie ponad 1 mld euro sprzedaży.

„Grupa rozwinęła się dzięki wszechstronnym działaniom, silnej pozycji na rynku rodzimym oraz dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych” – komentuje założyciel i prezes grupy. Siegbert Wortmann.

Wortmann podaje, że polski oddział w I poł. 2017 r. przekroczył kwotę obrotu za cały rok 2016. Informuje ponadto, że wygenerował największe procentowe wzrosty w stosunku do pozostałych europejskich oddziałów korporacji. Nie ujawnia jednak liczb. Polski oddział Wortmanna działa od 2015 r., koncentruje się na sprzedaży sprzętu własnej marki Terra.

Największy udział w sprzedaży w I poł. 2017 r. miał Wortmann AG – producent i dystrybutor –  340 mln euro. Dystrybutorzy BAB i Kosatec osiągnęli odpowiednio 60 mln euro oraz 70 mln euro. Spółka Terra Lighting, dostarczająca oświetlenie LED, wypracowała ok. 1 mln euro sprzedaży.