W 2020 r. Wortmann w Polsce osiągnął wzrost sprzedaży o 15 proc. wobec 2019 r. – poinformował Wojtek Kosecki, prezes Terra Computer. Jak zapewnia, udział produktów Terra (marki własnej Wortmanna) w sprzedaży ogółem w Polsce wzrósł ponad dwukrotnie. Spółka nie ujawnia kwot.

1 mld euro obrotów

Wzrost w Polsce okazał się wyższy niż dla całej korporacji – w 2020 r. Wortmann AG zwiększył obroty o 11 proc., do ok. 1 mld euro, uwzględniając dane europejskich spółek zależnych.

Siegbert Wortmann, dyrektor generalny spółki, twierdzi, że wynik znacznie przekroczył oczekiwania.

„Pandemia koronawirusa nie uderzyła w firmę tak mocno, jak w inne. Założyliśmy, że będziemy mieli dużo silniejszy spadek sprzedaży, szczególnie w drugiej połowie roku, ale wyniki były również bardzo dobre” – komentuje założyciel Wortmann AG.

Większa sprzedaż sprzętu i usług

Spółka odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży zarówno w podstawowej działalności z własnymi produktami markami Terra (desktopy, notebooki, monitory, serwery, rozwiązania chmurowe), jak i w dystrybucji. Powyżej średniej wzrosła sprzedaż urządzeń przenośnych. Obszar usług i wsparcia zwiększył obroty ok. 30 proc.

Jak zapewniono w ub.r. grupa wzmocniła swoją pozycję za granicą. Wortmann AG nadal będzie odpowiadać za Niemcy jako lokalizację produkcji oraz za edukację i szkolenia wewnętrzne w 2021 r.

Obecnie Wortmann AG według własnej informacji ma w Europie ponad 15 tys. partnerów. Zatrudnia 700 osób.