Dostawca oprogramowania do sklepów internetowych w listopadzie przeprowadził badanie wśród handlowców. Wynika z niego, że w grudniu e-biznes liczy na szturm klientów. 

Największa grupa respondentów (44,6 proc.) twierdzi, że przedświąteczny okres przyniesie im lepsze wyniki finansowe niż przed rokiem. W tym 21,6 proc. ma nadzieję na znacznie większe przychody. Spadku sprzedaży spodziewa się natomiast 21,1 proc. Na poprawę bilansu ma wpłynąć przede wszystkim wzrost liczby internautów (zdaniem 31,5 proc. ankietowanych, w zeszłym roku – 16 proc.). 

Większość e-sklepów chce kusić klientów specjalnymi ofertami (64,5 proc.). Planują przede wszystkim obniżki cen (41 proc.) lub dodanie do asortymentu nowych produktów (31 proc.). Zdaniem większości respondentów (57 proc.) do e-sklepu przyciąga konsumentów atrakcyjna cena oraz bogata oferta (52 proc.). Za najmniej istotne czynniki decydujące o atrakcyjności placówki uznano wygodne i szybkie sposoby płatności (19 proc.).

Ponad połowa ankietowanych deklaruje przed świętami inwestycję w reklamę online, a 43 proc. zamierza dostosować sklep do wyszukiwarek internetowych. Sporo osób chce także promować ofertę za pomocą mediów społecznościowych (40 proc. głosów).

Właściciele e-sklepów dostrzegają także zagrożenia. Największą przeszkodą w osiągnięciu dobrych wyników ich zdaniem może być spowolnienie gospodarcze (34,8 proc. odpowiedzi). Handlowcy mniej obawiają się natomiast konkurencji, którą w ub. roku wymieniano na pierwszym miejscu.

W badaniu udział wzięło 155 właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różne branże.