Terg, do którego należą m.in. Media Expert oraz e-sklepy Electro.pl i Avans.pl, może zaliczyć do udanych miniony rok finansowy (1 kwietnia 2018 r. – 31 marca 2019 r.). Przychody grupy ze sprzedaży wyniosły 6,674 mld zł, o 15,2 proc. (czyli ponad 880 mln zł – 5,789 mld zł) więcej niż w poprzednim roku. Koszty działalności operacyjnej wzrosły natomiast w mniejszej skali, o 12,5 proc. Zwłaszcza koszty wynagrodzeń oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów poszły w górę.

Terg podwoił zyski: ze sprzedaży do blisko 360 mln zł, operacyjny do ponad 350, mln zł, oraz zysk netto do 274,85 mln zł.

469 sklepów

Według zarządu poprawa wyniku finansowego jest związana m.in. z optymalizacją kosztów i rotacji towarów, poprawą rentowności niektórych grup produktów i poszerzeniem oferty usług posprzedażowych (jak montaż sprzętu, recykling starych urządzeń, konfigurowanie i programowanie, dowozy i wniesienie towarów, ubezpieczenie komunikacyjne). Wzrosła liczba sklepów. W minionym roku obrotowym detalista prowadził sprzedaż w 469 obiektach o powierzchni od 150 m do 3 tys. m kw. Otworzył 39 punktów handlowych.

Jak informuje zarząd, ulepszono system magazynowy, procesy logistyczne, oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sklepach sieci. W celu zwiększenia udziału w rynku e-commerce poszerzano ofertę towarów, określonych jako internetowe. Sprzedaż online zwiększyła się – zapewniono w sprawozdaniu. Ponadto optymalizowano koszty.

 

Cel: większa sprzedaż, więcej sklepów

Najważniejszym celem grupy w aktualnym roku obrotowym jest wzrost sprzedaży, m.in. poprzez szerszą ofertę towarów i usług, rozwój sieci sklepów oraz optymalizację w zarządzaniu kapitałem obrotowym.

Planowane są m.in. inwestycje w zaplecze informatyczne. Zapowiedziano kontynuację wdrożeń zintegrowanych systemów do zarządzania towarami, obsługi sprzedaży, bezpieczeństwa danych i systemów raportowych.