Wirtualna rzeczywistość, realne pieniądze. Już 37 mld dol.
Wydatki na rynku AR i VR (rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości) urosną 3-krotnie w ciągu 5 lat - według prognozy.
Rynek AR będzie rosnąć głównie dzięki zastosowaniom w biznesie.
Wydatki na rozwiązania AR i VR (rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości) pójdą w górę 3-krotnie w ciągu 5 lat: z 37 mld dol. w 2022 r. do 114,5 mld dol. w 2027 r. To dzięki temu, że średnia roczna stopa wzrostu w latach 2022-2027 osiągnie poziom 25,3 proc. – według MarketsandMarkets.
Najważniejszymi czynnikami zwiększającymi inwestycje będzie zastosowanie urządzeń AR w sektorze B2B: w ochronie zdrowia, w handlu detalicznym i e-commerce, w architekturze, szkoleniach i edukacji, w podróżach, turystyce oraz w aplikacjach korporacyjnych, a także partnerstwa pomiędzy dostawcami telekomunikacyjnymi i producentami rozwiązań rozszerzonej rzeczywistości.
Sprzęt liderem wzrostu
Analitycy zakładają, że rynek sprzętu AR i VR wzrośnie bardziej niż oprogramowania w ciągu najbliższych 5 lat.
Otóż prognozuje się, że wyświetlacze montowane na głowie (HUD – head-up display) przyczynią się do maksymalnego udziału w rynku urządzeń AR. Także wzrost wydatków będzie dla nich najwyższy.
Zwłaszcza zastosowanie HUD-ów w sektorze motoryzacyjnym ma pobudzić większą sprzedaż tego rodzaju sprzętu. Z kolei rosnące zapotrzebowanie na inteligentne okulary w przemyśle będzie napędzać rozwój całego rynku AR.
Konsumenci pograją z VR
Zastosowania konsumenckie, takie jak gaming, sport i rozrywka, pobudzą rynek HUD-ów VR. W przypadku sprzętu do domu maksymalny udział w rynku VR w 2021 r. dotyczył urządzeń do śledzenia gestów.
Boom na hardware VR, taki jak zestawy do gier, rozrywki i szkoleń pomoże dynamice rynku.
Software zwolni tempo
Pracownia badawcza spodziewa się, że rosnąca penetracja oprogramowania AR i jego kompatybilność z istniejącymi urządzeniami będzie powodować wzrost rynku software’u AR i VR.
Uważa również, że technologia AR będzie nadal rozwijać się w segmencie oprogramowania dzięki różnym dużym projektom. Jednak tempo wzrostu przychodów z software’u AR spadnie, co wynika z jego powszechnej dostępności na rynku – tak twierdzi MarketsandMarkets.
Start-upy wskazują nadchodzące trendy
Najsilniejsze rynki dla AR/VR znajdują się poza Europą, w Azji i USA.
Start-upy, m.in. w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii (ale też w innych regionach) skupiły się według analityków na nadchodzących trendach w AR i VR, takich jak: wirtualne szkolenia, wirtualne przymiarki odzieży, biżuterii, makijażu, wirtualne zakupy mebli, gogle AR w przemyśle samochodowym. Doprowadziło to do większej sprzedaży urządzeń i aplikacji AR na całym rynku i nadal będzie pomagać wzrostom – twierdzi MarketsandMarkets.
Podobne aktualności
Rynek integratorów systemów osiągnie wartość 40 mld dol.
Zwłaszcza jedna branża nie poskąpi środków na usługi integratorów. Są jednak problemy, które hamują rozwój rynku.
Rynek cyfrowej ochrony przed ryzykiem będzie rósł o 20 proc. do 2028 r.
Małe i średnie firmy szybko będą zwiększać inwestycje - według prognozy.