Wirtualizacja i chmura dla MSP
VMware wprowadził na rynek pakiet rozwiązań vCloud Suite 5.1 – przygotowanych do wdrożenia programowo zdefiniowanego centrum przetwarzania danych. Producent pochyla się także nad rynkiem małych i średnich firm oraz resellerami, którzy na nim operują.
W tym roku październikowa konferencja VMworld Europe 2012 odbyła się w Barcelonie. Przybyło na nią 11 tys. uczestników – przedstawicieli partnerów technologicznych, firm dystrybucyjnych, integratorskich i mediów.
Na sesji otwarcia Pat Gelsinger, VMware CEO, przedstawił aktualne działania producenta i jego plany na przyszłość. W swoim wystąpieniu poinformował między innymi o rozszerzeniu pakietu vCloud Suite, nowej ofercie rozwiązań dla MSP i zmianie modelu wyceny VMware vSphere. W trakcie całej konferencji producent wiele uwagi poświęcił partnerom, za pośrednictwem których sprzedaje swoje rozwiązania. Chce im między innymi pomóc w sprzedaży produktów w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, wychodząc z odpowiednia ofertą i możliwościami kształcenia umiejętności w tym zakresie.
Software-defined datacenter
VMware vCloud Suite łączy elementy potrzebne do budowy i zarządzania infrastrukturą dla chmur obliczeniowych. Aktualna wersja – 5.1 – umożliwia wdrożenie programowo zdefiniowanego centrum przetwarzania danych. Założeniem software-defined datacenter jest wirtualizacja wszystkich obszarów infrastruktury, włączając sieci, storage i zabezpieczenia i automatycznego zarządzanie nią w całości przez oprogramowanie.
Mali i średni są ważni
VMware ogłosił także, że mocno angażuje się w rynek MSP, który określił jako „huge white space’. Według standardów Vmware’a małe i średnie przedsiębiorstwa liczą do tysiąca pracowników, jednak większość z tej grupy ma ich mniej niż stu. Dostawca zwiększył funkcjonalność VMware vSphere Essentials Plus oraz wprowadził rozwiązania VMware vSphere 5.1 Standard with Operations Management w celu uproszczenia i automatyzacji zarządzania środowiskiem informatycznym, co ma się wiązać z obniżeniem kosztów operacyjnych.
Partnerzy sprzedający rozwiązania VMware’a klientom z segmentu małych i średnich firm mogą liczyć na dodatkowe ułatwienia– na przykład w zaktualizowanym programie GoPro, resellerzy, którzy przeprowadzają transakcje z klientami z rynku MSP uzyskają 10- procentowy rabat na produkty Vmware’a. Jeśli natomiast kontrahentem partnera jest nowy klient z grupy małych i średnich, rabat ten wynosi 20 proc. Dodatkowo producent obniżył wymóg związany z wartością transakcji, który trzeba było spełnić, aby rabat uzyskać. Wcześniej wynosił on 10 tys. dolarów – obecnie – 6 tys. Przy okazji vendor uściślił definicję “nowego klienta” – co do której partnerzy zgłaszali wątpliwości.
vRAM do kosza
Producent wycofał się z dotychczasowego modelu wyceny VMware vSphere. Przed rokiem, wraz z wydaniem vSphere 5.0 wprowadzono licencjonowanie oparte na pulach pamięci vRAM. Wzbudziło to duże niezadowolenie partnerów i klientów. Obecnie platforma jest wyceniana jedynie według opłat za liczbę procesorów. Nie bierze się pod uwagę rozmiaru pamięci wirtualnej czy liczby rdzeni. Zmiana zasad wyceny dotyczy nie tylko nowej wersji – 5.1, ale i wcześniejszej – 5.0.
Podobne aktualności
Broadcom anuluje umowy partnerom VMware’a
Likwidowany jest obecny program partnerski. Niektórym grozi utrata statusu.
Przejęcie VMware’a jest nadal niepewne. Klienci mają problem
Fuzja może podbić ceny serwerów, zaszkodzić konkurentom, ujawnić ich tajemnice handlowe - takie wątpliwości ma brytyjski regulator.