W tym roku październikowa konferencja VMworld Europe 2012 odbyła się w Barcelonie. Przybyło na nią 11 tys. uczestników – przedstawicieli partnerów technologicznych, firm dystrybucyjnych, integratorskich i mediów.

Na sesji otwarcia Pat Gelsinger, VMware CEO, przedstawił aktualne działania producenta i jego plany na przyszłość.  W swoim wystąpieniu poinformował między innymi o rozszerzeniu pakietu vCloud Suite, nowej ofercie rozwiązań dla MSP i zmianie modelu wyceny VMware vSphere. W trakcie całej konferencji producent wiele uwagi poświęcił partnerom, za pośrednictwem których sprzedaje swoje rozwiązania. Chce im między innymi pomóc w sprzedaży produktów w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw,   wychodząc z odpowiednia ofertą i możliwościami kształcenia umiejętności w tym zakresie.

Software-defined datacenter

VMware vCloud Suite łączy elementy potrzebne do budowy i zarządzania infrastrukturą dla chmur obliczeniowych. Aktualna wersja – 5.1 – umożliwia wdrożenie programowo zdefiniowanego centrum przetwarzania danych. Założeniem software-defined datacenter  jest wirtualizacja wszystkich obszarów infrastruktury, włączając sieci, storage i zabezpieczenia i automatycznego zarządzanie nią w całości przez oprogramowanie.

Mali i średni są ważni

VMware ogłosił także, że mocno angażuje się w rynek MSP, który określił jako „huge white space’. Według standardów Vmware’a małe i średnie przedsiębiorstwa liczą do tysiąca pracowników, jednak większość z tej grupy ma ich mniej niż stu. Dostawca zwiększył funkcjonalność VMware vSphere Essentials Plus oraz wprowadził rozwiązania VMware vSphere 5.1 Standard with Operations Management w celu uproszczenia i automatyzacji zarządzania środowiskiem informatycznym, co ma się wiązać z obniżeniem kosztów operacyjnych.

Partnerzy sprzedający rozwiązania VMware’a klientom z segmentu małych i średnich firm mogą liczyć na dodatkowe ułatwienia– na przykład w zaktualizowanym programie GoPro, resellerzy, którzy przeprowadzają transakcje z klientami z rynku MSP uzyskają 10- procentowy rabat na produkty Vmware’a. Jeśli natomiast kontrahentem partnera jest nowy klient z grupy małych i średnich, rabat ten wynosi 20 proc.  Dodatkowo producent obniżył  wymóg związany z wartością transakcji, który trzeba było spełnić, aby rabat uzyskać. Wcześniej wynosił on 10 tys. dolarów – obecnie – 6 tys. Przy okazji vendor uściślił definicję “nowego klienta” – co do której partnerzy zgłaszali wątpliwości.

vRAM do kosza

Producent wycofał się z dotychczasowego modelu wyceny VMware vSphere. Przed rokiem, wraz z wydaniem vSphere 5.0 wprowadzono licencjonowanie oparte na pulach pamięci vRAM. Wzbudziło to duże niezadowolenie partnerów i klientów. Obecnie platforma jest wyceniana jedynie według opłat za liczbę procesorów. Nie bierze się pod uwagę rozmiaru pamięci wirtualnej czy liczby rdzeni. Zmiana zasad wyceny dotyczy nie tylko nowej wersji – 5.1, ale i wcześniejszej – 5.0.