Kłopoty z aplikacjami Windows oraz z samym systemem są największą bolączką użytkowników sprzętu komputerowego – wynika z danych amerykańskiego serwisu Rescuecom. W tym roku okazały się powodem w sumie blisko 70 proc. zgłoszeń w serwisie.

"Pomimo wysiłków zmierzających do naprawienia aplikacji na Windows, problemy są obecnie bardziej rozpowszechnione. Deweloperzy koncentrują się na aplikacjach na Google'a i Apple'a, co powoduje, że app store Microsoftu staje się mniejszy." – komentuje serwis. Według danych sprzed roku pomoc obejmująca programy Windows stanowiła ponad 22 proc. interwencji amerykańskiego serwisu, a dotyczące systemu – prawie 34 proc.

"Aplikacje Windows będące częścią systemu operacyjnego oznaczają mnóstwo trudności. Aktualizacje Microsoftu czasami powodują więcej problemów niż rozwiązują, ale niektóre chronią przed usterkami." – twierdzi Rescuecom.

Na trzecim miejscu na liście jest infekcja komputera, a na kolejnym – kłopoty z pocztą e-mail, z tym że w tym przypadku użytkownicy najczęściej szukają pomoc serwisu, bo zapomnieli hasła do dostępu do konta.

Według danych Rescuecom śladowa liczba interwencji dotyczy komputerów Mac, co jednak wiąże się z tym, że Apple zapewnia wsparcie. Większe komplikacje, jak wskazuje amerykańska firma, powoduje naprawa starszych komputerów, bo trzeba je wysłać do serwisu i czekać kilka tygodni na zwrot. W takich przypadkach lepszym rozwiązaniem jest lokalne wsparcie techniczne – przekonuje Resuecom.

 

Problemy techniczne najczęściej zgłaszane przez użytkowników w 2018 r.

1. Aplikacje Windows działają słabo – 49,4 proc. zgłoszeń w Rescuecom
2. Problem z systemem Windows – 18,0 proc.
3. Komputer został zainfekowany przez wirusy, oprogramowanie szpiegowskie, inne szkodniki albo pojawiają się wyskakujące okienka – 9,7 proc.
4. Problemy z pocztą e-mail – 4,6 proc.
5. Kłopoty z drukarką – 4,6 proc.
6. Komputer nie uruchamia się – 4,1 proc.
7. Niska wydajność PC – 3,6 proc.
8. Brak połączenia z Internetem lub jest ono niestabilne – 2,9 proc.
9. Utrata danych – 2,9 proc.
10. Problemy spowodowane przez użytkownika – 0,3 proc.
11. Kłopoty z podzespołami PC – 0,13 proc.
12. Aplikacje na Mac – 0,07 proc.
13. Mac OS – 0,07 proc.

Źródło: Rescuecom