Windows 8 na trójkę po pół roku
Sześć miesięcy po premierze Windows 8 nadal jest daleko w tyle za Vistą. W Polsce według Gemiusa miał 3,58 proc. udziału w rynku.
W ciągu dwóch miesięcy, tj. od końca lutego, udział „Ósemki” zwiększył się o 1,2 punktu procentowego (co jednak oznacza wzrost zasięgu o połowę). Nowy system jeszcze więcej nadrobił od końca grudnia ub.r. – w tygodniu przedświątecznym miał 1,11 proc. udziału.
W Polsce Windows 8 wyprzedził Androida, ale nadal daleko mu do Visty (8,66 proc.). Udział tego systemu zmniejsza się, nie widać natomiast odwrotu Polaków od urządzeń z Windows 7 – jego popularność jest podobna, jak w końcu stycznia (47,3 proc.). Powoli spada natomiast udział sprzętu z XP (w lutym miał ponad 34 proc.). Warto także odnotować, że Windows Phone 8 nie zmieścił się w rankingu Gemiusa, co oznacza, że ma mniej niż 0,11 proc. zasięgu.
Badanie gemiusTraffic uwzględnia ruch w polskich witrynach z obszaru naszego kraju. Oto udziały poszczególnych systemów operacyjnych w odsłonach od 22 do 28 kwietnia br.:
1. Windows 7 – 47,51 proc.
2. Windows XP – 32,74 proc.
3. Windows Vista – 8,66 proc.
4. Windows 8 – 3,58 proc.
5. Android – 3,49 proc.
6. iOS – 1,32 proc.
7. Mac OS X – 0,88 proc.
8. Linux – 0,84 proc.
9. Symbian – 0,33 proc.
10. Windows Phone 7 – 0,24 proc.
11. Windows 2003 – 0,11 proc.
Z kolei w światowym rankingu Netmarketshare, obejmującym tylko komputerowe systemy operacyjne (bez mobilnych), w kwietniu Windows 8 miał 3,82 proc. udziału w rynku (w marcu – 3,17 proc.), a Vista – 4,75 proc. Numerem 1 był Windows 7 (44,72 proc.), za nim znalazł się XP – 38,31 proc.
Podobne aktualności
Trzy najpopularniejsze e-sklepy z elektroniką
Trzy marki dużych detalistów okazują się najbardziej znane polskim internautom. Co istotne, wzrosła liczba kupujących w sieci.
Najpopularniejsze serwisy e-commerce
Allegro, Ceneo, Media Expert są na topie. Polskie e-sklepy zyskały, stracił chiński gigant.
E-sprzedawcy opanowują handel elektroniką
Polacy coraz częściej kupują w internecie komputery, oprogramowanie i sprzęt mobilny. Lokalnym sprzedawcom rośnie zagraniczna konkurencja - wynika z raportu Gemiusa.