Weteran branży znów powalczy na rynku smartfonów
Po latach przerwy powrócił do najwyższego segmentu.

HTC sprzedało część biznesu smartfonów Google’owi, jednak nadal może oferować sprzęt pod własną marką.
HTC po 5 latach przerwy wprowadziło nową serię flagową serię smartfonów. Powrót weterana rynku z high-endowymi modelami następuje po tym, jak w ostatnich latach firma skoncentrowała się zestawach VR, mocno ograniczając portfolio smartfonów do budżetowych modeli. W 2022 r. HTC osiągnęło ok. 145 mln dol. przychodów, miało jednak 111 mln dol. straty netto. Marża brutto poprawiła się natomiast do 39,2 proc. (+8,1 pp r/r).
Od 2015 r. wyniki finansowe HTC są pod kreską. Wyjątkiem był rok 2018 r., gdy koncern za 1,1 mld dol. sprzedał Google’owi część swojego biznesu smartfonów (patenty, technologie, do Google’a przeszło też ok. 2 tys. specjalistów). Zachował jednak prawo oferowania urządzeń pod własną marką.
Podobne aktualności
Rynek smartfonów w Europie najniżej od dekady. 23 proc. na minusie
"Pozostajemy optymistami" - twierdzi analityk. Spodziewa się lepszej końcówki roku.
„Mądre posunięcie” producentów smartfonów
Dostawy w I kw. br. spadły o 14,6 proc. Rośnie jednak optymizm w branży.