Webcon, dostawca platformy do automatyzacji procesów biznesowych, utworzył spółkę zależną i biuro w Niemczech. Jak zapowiada, jest to początek kolejnego etapu ekspansji na rynkach DACH (Niemiec, Austrii i Szwajcarii). Cel to 40-procentowy wzrost sprzedaży w tym regionie. Do tej pory 20 proc. przychodów polskiej firmy pochodziło z zagranicy.

Webcon jest obecny w krajach DACH od 2014 r. Obecnie współpracuje z kilkunastoma autoryzowanymi partnerami i obsługuje ponad 100 klientów. O planach ekspansji w regionie firma informowała w ub.r. Poza regionem DACH krakowska firma inwestowała w minionych latach w sieć partnerską m.in. w USA, Kanadzie, Holandii, Szwecji i Rumunii. Otworzyła biuro w Portugalii, w celu intensyfikacji działań w całym regionie EMEA. Od 2023 r. większość udziałów w Webconie kontroluje MCI, które przejęło 65 proc. udziałów za cenę 163 mln zł.

Na czele polskiej firmy w regionie DACH stanął Andreas Rossmann, doświadczony lider sprzedaży, specjalizujący się w cyfrowej transformacji procesów biznesowych. Przed dołączeniem do polskiej firmy przez ponad 6 lat kierował rozwojem sprzedaży Simplifier. Jest to niemiecki dostawca rozwiązań low-code dla użytkowników systemu SAP. Rossmann ma ponad 25 lat doświadczenia zawodowego.

Webcon: inne niż w Polsce podejście do wdrożeń w DACH

Według Webcona przedsiębiorstwa z regionu DACH mają inne podejście do wdrażania nowych technologii niż firmy z Europy Środkowo-Wschodniej.

Mianowicie w Polsce firmy coraz częściej stawiają na szybkie uruchomienie rozwiązania, jego iteracyjne testowanie i stopniowe udoskonalanie. Tymczasem w krajach DACH dominuje metodyczne, planistyczne podejście. Projekty IT są tam poprzedzone szczegółową analizą wymagań, precyzyjnym modelowaniem procesów i oceną długofalowych efektów.

„Firmy z regionu oczekują wymiernych i szybkich efektów inwestycji w technologie, ale chcą zachować bezpieczeństwo takiego wdrożenia. Priorytetem, obok wygody użytkowania rozwiązań, stało się obniżanie kosztów. Widoczne jest dążenie do praktycznego wykorzystania AI w procesach biznesowych. Klienci w regionie zwracają przy tym bardzo dużą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność” – wyjaśnia wiceprezes Webcona, Łukasz Wróbel.