Webcon utworzył spółkę w Niemczech
Polska firma IT przyspiesza ekspansję w regionie DACH.

„Wzmocnienie obecności operacyjnej w Niemczech to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na cyfryzację procesów biznesowych w regionie” – twierdzi Łukasz Wróbel, wiceprezes Webcona.
Webcon, dostawca platformy do automatyzacji procesów biznesowych, utworzył spółkę zależną i biuro w Niemczech. Jak zapowiada, jest to początek kolejnego etapu ekspansji na rynkach DACH (Niemiec, Austrii i Szwajcarii). Cel to 40-procentowy wzrost sprzedaży w tym regionie. Do tej pory 20 proc. przychodów polskiej firmy pochodziło z zagranicy.
Webcon jest obecny w krajach DACH od 2014 r. Obecnie współpracuje z kilkunastoma autoryzowanymi partnerami i obsługuje ponad 100 klientów. O planach ekspansji w regionie firma informowała w ub.r. Poza regionem DACH krakowska firma inwestowała w minionych latach w sieć partnerską m.in. w USA, Kanadzie, Holandii, Szwecji i Rumunii. Otworzyła biuro w Portugalii, w celu intensyfikacji działań w całym regionie EMEA. Od 2023 r. większość udziałów w Webconie kontroluje MCI, które przejęło 65 proc. udziałów za cenę 163 mln zł.
Na czele polskiej firmy w regionie DACH stanął Andreas Rossmann, doświadczony lider sprzedaży, specjalizujący się w cyfrowej transformacji procesów biznesowych. Przed dołączeniem do polskiej firmy przez ponad 6 lat kierował rozwojem sprzedaży Simplifier. Jest to niemiecki dostawca rozwiązań low-code dla użytkowników systemu SAP. Rossmann ma ponad 25 lat doświadczenia zawodowego.
Webcon: inne niż w Polsce podejście do wdrożeń w DACH
Według Webcona przedsiębiorstwa z regionu DACH mają inne podejście do wdrażania nowych technologii niż firmy z Europy Środkowo-Wschodniej.
Mianowicie w Polsce firmy coraz częściej stawiają na szybkie uruchomienie rozwiązania, jego iteracyjne testowanie i stopniowe udoskonalanie. Tymczasem w krajach DACH dominuje metodyczne, planistyczne podejście. Projekty IT są tam poprzedzone szczegółową analizą wymagań, precyzyjnym modelowaniem procesów i oceną długofalowych efektów.
„Firmy z regionu oczekują wymiernych i szybkich efektów inwestycji w technologie, ale chcą zachować bezpieczeństwo takiego wdrożenia. Priorytetem, obok wygody użytkowania rozwiązań, stało się obniżanie kosztów. Widoczne jest dążenie do praktycznego wykorzystania AI w procesach biznesowych. Klienci w regionie zwracają przy tym bardzo dużą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność” – wyjaśnia wiceprezes Webcona, Łukasz Wróbel.
Podobne aktualności
Michał Potoczek prezesem Webconu
Dotychczasowy szef Chmury Krajowej przejął stery krakowskiej spółki.
15 proc. polskich szefów uważa, że AI wspiera rozwój ich firm
"Coraz więcej firm rozumie, że zanim wdrożą sztuczną inteligencję, muszą najpierw zadbać o odpowiednią strukturę i jakość danych" - twierdzi ekspert.
Czy przygotowanie firm do KSeF poszło na marne?
Już 20 proc. firm było gotowych na nowy system e-faktur, a co czwarta zaczęła przygotowania.