Zdaniem analityków sprzedaż urządzeń noszonych (wearables) będzie rosła średnio o 17,2 proc. ilościowo do 2021 r. IDC spodziewa się, że popularność zegarków oraz inteligentnych opasek nadal będzie głównym motorem wzrostu rynku. W tych urządzeniach spodziewane jest również najwięcej innowacji. Smartwatche mają być niezmiennie najczęściej kupowanym urządzeniem noszonym (obecnie ponad 55 proc. udziału, za 4 lata – 67 proc.). Skąd ta popularność? Elektronika noszona na nadgarstku ma być idealnym miejscem do gromadzenia, przeglądania i korzystania z danych i aplikacji – wyjaśnia analityk. Ale mniej znane obecnie wearables, jak słuchawki i elektronika spięta z ubraniem, osiągną ponadprzeciętny wzrost (odpowiednio średnio co roku o ponad 54 proc. oraz ponad 42 proc.). Funkcjonalność sprzętu zdaniem IDC zwiększy ponadto podłączenie urządzeń noszonych do sieci komórkowych.

Sprzęt noszony będzie jednak oferowany nie tylko na rynku elektroniki, lecz także modowym, sportowym, medycznym czy ubezpieczeniowym.

W 2016 r. wzrost dostaw wearables na światowy rynek wyniósł 25 proc.

 

Dostawy urządzeń noszonych według kategorii produktów w latach 2017 – 2021 (prognoza)

Kategoria produktów

Dostawy w 2017 r. (mln szt.)

Udział w rynku w 2017 r.

Dostawy w 2021 r. (mln szt.)

Udział w rynku w 2021 r.

Średni roczny wzrost w latach 2017 – 2021 (CAGR)

Ubrania

2,8

2,3%

11,6

5,1%

42,8%

Słuchawki

1,8

1,5%

10,5

4,6%

54,4%

Urządzenia modularne (łączące różne rodzaje wearables)

1,6

1,3%

1,5

0,6%

-2,8%

Inne

0,4

0,3%

0,2

0,1%

-10,5%

Inteligentne zegarki

67,4

55,4%

154,4

67,3%

23,0%

Elektroniczne opaski noszone na nadgarstku

47,6

39,1%

51,3

22,4%

1,9%

Razem

121,7

100,0%

229,5

100,0%

17,2%

Źródło: IDC