Dostawy wearables w segmencie przedsiębiorstw wzrosną na świecie z 30 mln szt. w 2016 r. do 147 mln szt. w 2021 r. – prognozuje ABI Research. W tym sprzedaż sprzętu zakładanego na nadgarstek, jak opaski z różnymi czujnikami, ma  zwiększyć się 3-krotnie we wspomnianym okresie, do 30 mln. Jednak w ocenie analityków ten rodzaj urządzeń nie ma dużego potencjału na rynku B2B (choć obecnie dominuje na rynku, głównie są to zegarki). Dla porównania w III kw. ub.r. sprzedaż inteligentnych zegarków, które kupują głównie konsumenci, zanurkowała o ponad 50 proc. w skali światowej.

Jednakże sektor przedsiębiorstw ma być zainteresowany w najbliższych latach głównie elektroniką noszoną na ciele lub ubraniach (wzrost z 20 mln szt. do 116 mln w ciągu najbliższych 5 lat – zdaniem ABI). Chodzi o taki sprzęt jak inteligentne okulary, zestawy VR, kamerki, słuchawki, sensory montowane na odzieży oraz elektronikę wykorzystywaną w opiece zdrowotnej. Np. wyświetlacze w postaci okularów czy gogli znajdą zastosowanie – jak przypuszczają analitycy – jako wygodne urządzenie pozwalające stale być online oraz przekaźnik bieżących informacji i danych dla pracowników czy robotników (dzięki temu będą mieli np. wolne ręce).

Z kolei przypadku wearables zapinanych na nadgarstku firmy będą potrzebować głównie podręcznych skanerów – mają osiągnąć 73 proc. udziału w sprzedaży tego typu sprzętu w sektorze B2B w 2021 r. 
Za popytem na wearables w sektorze B2B ma stać transformacja cyfrowa firm i obserwowany na globalnym rynku trend adopcji mobilnych rozwiązań w przedsiębiorstwach i organizacjach.