Escola przygotowuje się do debiutu na NewConnect. Decyzja o jego terminie zostanie podjęta w br. po rekomendacji rady nadzorczej. „Chcemy być gotowi do debiutu w momencie najlepszym dla akcjonariuszy i spółki” – zapowiada Dariusz Jemielniak, wiceprzewodniczący rady nadzorczej spółki.

Wejście Escoli na GPW wcześniej planowano na ub.r., jednak zostało wstrzymane ze względu na dołek na warszawskiej giełdzie.

Grupa kapitałowa w 2022 r. zanotowała 65-proc. wzrost przychodów, do 16,9 mln zł (w 2021 r. było 10,2 mln zł). W tym ponad 30 proc. stanowiły zlecenia w USD i EUR (odpowiednio 14,1 proc. i 16,5 proc. przychodów w ub.r.).

Szacunkowy wynik EBITDA wyniósł 0,6 mln zł.

Jak wyjaśnia zarząd, na końcowy wynik finansowy duży wpływ miały inwestycje w spółki zależne i przejęcia, w tym w rozwój zespołu, który liczy obecnie ponad 100 osób. Do firmy dołączył w 2022 r. 20-osobowy zespół z katowickiej spółki IT.focus.

Prezes Krzysztof Wojewodzic zapewnia, że Escola powiększa koszyk zleceń zagranicznych. Prowadzi rozmowy w krajach Bliskiego Wschodu, kontynuuje projekty w USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Holandii i Niemczech, negocjuje z klientami we Włoszech i w Turcji. Inwestuje we własne produkty z obszaru e-learning i e-commerce.

E-learning to jedna z kluczowych dróg naszego rozwoju” – podkreśla prezes.

Spółka finalizuje też prace nad wprowadzeniem programu opcyjnego dla pracowników i współpracowników. Ma on ruszyć w br.