Światowy i krajowy rynek tradycyjnych e-usług czeka jeszcze kilka lat rozwoju – stwierdza raport, przygotowany dla PARP przez pracowników Instytutu Logistyki i Magazynowania. W publikacji przedsiębiorcy zainteresowani inwestycjami w e-biznes i unijnym wsparciem (w ramach programu Innowacyjna Gospodarka) zamieszczono m.in. katalog usług świadczonych drogą elektroniczną, wraz z opisem każdej z nich i sporą ilością szczegółowych informacji. Można także dowiedzieć się, czy dana oferta jest dostępna w Polsce i czy ma niszowy charakter, zapoznać się z możliwością jej wdrożenia na polskim rynku i perspektywami rozwoju. Raport wskazuje ponadto obszary niszowych e-usług w Polsce i na świecie oraz ocenia ich szanse na sukces. Nie brakuje analiz rynku elektronicznego biznesu. Np. badania dotyczące aktywności internautów w sieci wskazują, że Internet jest doskonałym miejscem dla działalności komercyjnej – 71,8 proc. respondentów wchodzi do Internetu, żeby wyszukiwać informacje o towarach i usługach (więcej ankietowanych tylko po to, by znaleźć różne informacje). Sprzedaje w sieci dużo mniej osób, ale i tak jest to spora grupa (12,3 proc.). Zdaniem autorów raportu w najbliższych latach znacznie wzrośnie znaczenie mobilnego dostępu do Internetu i aplikacji mobilnych, dlatego dostawcy e-usług muszą uwzględnić w swojej strategii użytkowników smartfonów i tabletów.

Raport jest dostępny pod tym adresem.