W Internecie nawet 30 procent taniej
W sieci kupuje co czwarty internauta. Najchętniej zakupy online robią osoby zamożne – wynika z badania Payback Consumer Monitor.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Loyalty Partner Polska, sprzęt RTV i AGD to najgorętszy towar w polskim Internecie – kupuje go 44 proc. osób, które robią zakupy online. Niewiele mniej sięga po odzież i obuwie (41 proc.).
Z zakupów w sieci korzystają najczęściej ludzie dobrze sytuowani, mieszkańcy dużych miast. Największą grupę stanowią internauci z zamożnych rodzin (60 proc.) z dochodem ponad 4 tys. zł miesięcznie. Takie zjawisko tłumaczy się tym, że dobrze wykształcone osoby o wysokich dochodach są bardziej świadome tego, na jakie okazje można trafić w Internecie i gdzie ich szukać.
– Oszczędności są niebagatelne – mówi Fabian Adaszewski, PR Brand Manager z Grupy Allegro – Przeprowadzone przez Grupę Allegro badania wskazują, że w niektórych branżach mogą sięgać nawet 30 proc. wartości produktu w porównaniu z tzw. tradycyjnym handlem.
Według badania Payback Consumer Monitor do e-sklepów i na aukcje internetowe zazwyczaj zaglądają osoby w wieku 18-45 lat, zwłaszcza między 26 a 35 rokiem życia (55 proc.). Częściej kupują mężczyźni niż kobiety.
Podobne aktualności
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.