Według badania przeprowadzonego na zlecenie Loyalty Partner Polska, sprzęt RTV i AGD to najgorętszy towar w polskim Internecie – kupuje go 44 proc. osób, które robią zakupy online. Niewiele mniej sięga po odzież i obuwie (41 proc.).

Z zakupów w sieci korzystają najczęściej ludzie dobrze sytuowani, mieszkańcy dużych miast. Największą grupę stanowią internauci z zamożnych rodzin (60 proc.) z dochodem ponad 4 tys. zł miesięcznie. Takie zjawisko tłumaczy się tym, że dobrze wykształcone osoby o wysokich dochodach są bardziej świadome tego, na jakie okazje można trafić w Internecie i gdzie ich szukać.

– Oszczędności są niebagatelne – mówi Fabian Adaszewski, PR Brand Manager z Grupy Allegro – Przeprowadzone przez Grupę Allegro badania wskazują, że w niektórych branżach mogą sięgać nawet 30 proc. wartości produktu w porównaniu z tzw. tradycyjnym handlem.

Według badania Payback Consumer Monitor do e-sklepów i na aukcje internetowe zazwyczaj zaglądają osoby w wieku 18-45 lat, zwłaszcza między 26 a 35 rokiem życia (55 proc.). Częściej kupują mężczyźni niż kobiety.