Vultr, amerykański dostawca infrastruktury chmurowej, ogłosił uruchomienie swojego centrum danych w Warszawie. To siódma lokalizacja marki w Europie i 22 na świecie. W tym roku oprócz Polski ogłoszono również otwarcie data center w Madrycie.

Marka Vultr została stworzona przez spółkę Constant. Działa od 2014 r. Uruchamiając nowy ośrodek nad Wisłą realizuje strategię lokowania przetwarzania danych bliżej użytkowników końcowych, by zmniejszyć opóźnienia. Vultr informuje, że już ma klientów w Polsce, jak również program partnerski dla resellerów i dostawców usług.

Firma podaje, że globalnie wdrożyła ponad 45 mln instancji dla ponad 1,5 mln klientów.

Constant, który uruchomił platformę Vultr, to firma działająca od 1996 r. W ub.r. uzyskała 150 mln dol. finansowania od JP Morgan i Bank of America. Znalazła się również na liście 5 tys. najszybciej rosnących spółek w Stanach Zjednoczonych w latach 2017 – 2020 (na pozycji 3469).

Amerykański dostawca komunikując o inwestycji w Warszawie wskazuje na szybki rozwój firm cyfrowych w naszym kraju. Według raportu McKinsey szersze wykorzystanie technologii chmurowych w segmencie B2B w Polsce może przynieść gospodarce dodatkowo 121 mld zł w 2030 r. tj. 4 proc. PKB. Największe korzyści z upowszechnienia chmury powinien odnieść handel detaliczny, sektor FMCG oraz transport i logistyka.

Według PMR w najbliższych latach można spodziewać się inwestycji zagranicznych jak i krajowych dostawców w centra danych w Polsce. Ich moc zwiększy się według prognozy ze 107 MW w 2021 r. do 121 MW w 2022 r. oraz ponad 181 MW w 2026 r.