Według Canalys w br. na świecie zostanie sprzedanych 2 mln zestawów, czyli gogli do wirtualnej rzeczywistości, a w 2020 r. – już 20 mln szt. Zdecydowana większość z nich będzie działać w powiązaniu z innymi urządzeniami, jak komputery i smartfony. Liczbę tych, które mogą funkcjonować samodzielnie, Canalys ocenia na 100 tys. szt. za 4 lata. Prognoza obejmuje gogle ze zintegrowanymi wyświetlaczami, czyli nie uwzględnia np. sprzętu Samsunga i Google'a, którego sprzedaż ma iść w miliony.

W przypadku modeli z wbudowanymi wyświetlaczami liderem sprzedaży ma być Sony. Analitycy spodziewają się w 2016 r. dostaw na poziomie ponad 800 tys. szt. PlayStation VR (w ciągu mniej niż 3 miesięcy od premiery). Drugi ma być HTC (ok. 500 tys. szt.), a trzeci Oculus kupiony przez Facebooka (ok. 400 tys. szt.).

"Rynek VR będzie rósł przez kolejnych kilka lat. Widać spore zainteresowanie wśród konsumentów. Jednak aby nastąpił przyszły wzrost na rynku gamingowym, potrzebne są miliardy dolarów inwestycji na rozwój tej technologii" – uważa analityk.