W 2016 r. przewidywano potężny wzrost sprzedaży na rynku wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości (AR i VR). Na nowy rynek weszli lub wejdą wkrótce nowi producenci (w tym największe marki IT), ale nie jest aż tak różowo, jak miało być. Choć sprzedaż zestawów do VR idzie w górę, według Digitimes jest mniejsza niż oczekiwano, głównie ze względu na wciąż za mało treści, które można wykorzystać, jak i wysokie ceny sprzętu i aplikacji. Dlatego firmy, które sporo zainwestowały w VR, zapewne dłużej poczekają na zyski. Technologia VR/AVR wymaga rozwoju, aby zwiększyć popyt zarówno w sektorze konsumenckim jak i B2B.

W przyszłym roku swój zestaw chce wprowadzić m.in. Asus (w III kw. 2017 r.) – będzie to urządzenie typu AiO VR, czyli gogle z kamerami, czujnikami i kontrolerami. Natomiast na początku roku firma ma zaprezentować urządzenie ZenFone AR, korzystające z systemu Google Tango.

Z kolei Acer zainwestował w VR dla Imaxa oraz wszedł w partnerstwo ze StarBreeze, aby wprowadzić wspólny produkt VR. W I kw. 2017 r. firma planuje premierę zestawu VR bazującego platformie holograficznej Windows, stworzonej dla tzw. mieszanej rzeczywistości (łączy wirtualne i fizyczne przedmioty).

Źródło: Digitimes