Światowe dostawy urządzeń do wirtualnej rzeczywistości w 2018 r. wyniosą 5 mln szt. wobec 3,7 mln w 2017 r. – prognozuje TrendForce. Wyniki będą ciągnąć w górę głownie liderzy rynku: Sony, Oculus (należący do Facebooka), HTC i Microsoft. Analitycy zauważają jednak, że wzrost sprzedaży zwalnia. Obecnie ich zdaniem rynek komercyjny dla urządzeń VR wymaga kustomizacji, a w sektorze konsumenckim widać koncentrację na gamingu i rozrywce. Jednak zagrożeniem dla rozwoju rynku jest stosunkowo niewielka ilość gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość.

Według TrendForce obecnie producenci sprzętu liczą na popularność samodzielnych zestawów VR (bez smartfona). Są one najczęściej używane w połączeniu z mediami społecznościowymi, usługami audio i wideo oraz z usługami internetowymi, czyli przede wszystkim przez konsumentów. Ich większe zainteresowanie tego rodzaju sprzętem zdaniem TrendForce zdecyduje o dalszym wzroście sprzedaży. Jednak producenci mają do rozwiązania kilka problemów, jak wybór odpowiednich procesorów, zwiększenie czasu pracy na baterii, odprowadzanie ciepła. Mimo wskazanych barier analitycy przewidują, że sprzedaż będzie rosła co najmniej do 2020 r., ale wzrost samodzielnych zestawów będzie nieznaczny w tym okresie.

 

Najwięksi dostawcy urządzeń VR

Producent Dostawy w 2017 r. (mln szt.) Dostawy w 2018 r. (mln szt.)*
Sony 1,7 2
Oculus (Facebook) 0,7 1
HTC 0,5 0,6
Microsoft** 0,3 0,4
Inni 0,5 1
Razem 3,7 5

*Prognoza

**Microsoft wprowadził swój zestaw do poszerzonej rzeczywistości (AR) razem z partnerami, jak Acer, Asus, Lenovo, HP, Dell, 3Glases, Samsung

Dane nie obejmują mobilnych urządzeń VR

Źródło: TrendForce