VR nie tylko dla konsumentów
Sprzedaż rozwiązań do wirtualnej rzeczywistości ma zwiększać się co roku o 33 proc.

Wartość rynku rozwiązań wirtualnej rzeczywistości (sprzęt i oprogramowanie) w ciągu najbliższych 6 lat będzie zwiększać co roku średnio o 33,47 proc. – prognozuje Marketsandmarkets. Oznacza to zwiększenie wartości sprzedaży z 7,9 mld dol. w 2018 r. do 44,7 mld dol. w 2024 r.
Na wzrost wpłynie kilka czynników. Przewidywane jest coraz szersze zastosowanie sprzętu VR w sektorze gamingowym oraz rozrywki. Do rosnącego popytu powinny przyczynić się duże inwestycje i innowacje oraz większa dostępność na rynku urządzeń VR w kolejnych latach.
Największy udział w sprzedaży będą miały aplikacje dla konsumentów, głównie gry i oprogramowanie do rozrywki (np. wirtualna jazda na nartach).
Również sektor biznesowy będzie korzystał z VR. Analitycy przewidują zastosowanie gogli do wirtualnej rzeczywistości z odpowiednim oprogramowaniem w ochronie zdrowia (do wspomagania terapii, np. ćwiczeń), w handlu detalicznym i e-commerce oraz do różnych zastosowań w przedsiębiorstwach. Przede wszystkim retail i e-commerce powinien być największym rynkiem B2B.
Podobne aktualności
Ekrany do współpracy coraz bardziej potrzebne
Rynek wyświetlaczy do współpracy jest w długoterminowym trendzie wzrostowym. Potrzeba ich w biurach i edukacji.
Zarządzanie mobilnością w firmach coraz bardziej zyskowne
Coraz większe wykorzystanie urządzeń przenośnych w firmach sprawi, że wartość rynku zarządzania mobilnością przedsiębiorstwa urośnie prawie 4-krotnie w ciągu 6 lat - według prognozy.
Rynek Digital Signage przełamie pandemiczny kryzys
Nadchodzą dobre lata dla biznesu Digital Signage. Rynek będzie co roku rósł w dwucyfrowym tempie- według prognozy.