VR nie tylko dla konsumentów
Sprzedaż rozwiązań do wirtualnej rzeczywistości ma zwiększać się co roku o 33 proc.
Wartość rynku rozwiązań wirtualnej rzeczywistości (sprzęt i oprogramowanie) w ciągu najbliższych 6 lat będzie zwiększać co roku średnio o 33,47 proc. – prognozuje Marketsandmarkets. Oznacza to zwiększenie wartości sprzedaży z 7,9 mld dol. w 2018 r. do 44,7 mld dol. w 2024 r.
Na wzrost wpłynie kilka czynników. Przewidywane jest coraz szersze zastosowanie sprzętu VR w sektorze gamingowym oraz rozrywki. Do rosnącego popytu powinny przyczynić się duże inwestycje i innowacje oraz większa dostępność na rynku urządzeń VR w kolejnych latach.
Największy udział w sprzedaży będą miały aplikacje dla konsumentów, głównie gry i oprogramowanie do rozrywki (np. wirtualna jazda na nartach).
Również sektor biznesowy będzie korzystał z VR. Analitycy przewidują zastosowanie gogli do wirtualnej rzeczywistości z odpowiednim oprogramowaniem w ochronie zdrowia (do wspomagania terapii, np. ćwiczeń), w handlu detalicznym i e-commerce oraz do różnych zastosowań w przedsiębiorstwach. Przede wszystkim retail i e-commerce powinien być największym rynkiem B2B.
Podobne aktualności
180 mld dol. na analizę ryzyka
Wydatki na oprogramowanie i usługi na ten cel wzrosną 3-krotnie w ciągu 5 lat.
Rynek integratorów systemów osiągnie wartość 40 mld dol.
Zwłaszcza jedna branża nie poskąpi środków na usługi integratorów. Są jednak problemy, które hamują rozwój rynku.