Sprawa dotyczy reklamy mobilnego Internetu, sprzedawanego wraz z laptopem. Otóż Vobis kusił klientów oferując jakoby „notebooka z modemem za 1 zł”, ale w rzeczywistości za złotówkę można było kupić tylko modem, i to pod warunkiem nabycia w Vobisie laptopa w cenie rynkowej. Zdaniem UOKiK, zarówno hasła stosowane przez sieć w kampanii reklamowej „Notebook z modemem iPlus za 1 zł”, jak i elementy graficzne mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Za nieuczciwe praktyki rynkowe na spółkę została nałożona kara w wysokości 177 034 zł.

Vobis odwołał się od tej decyzji, ale przegrywał w kolejnych instancjach. W listopadzie 2011 r. karę podtrzymał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 12 lipca 2012 r. Sąd Apelacyjny oddalił w całości odwołanie spółki.

UOKiK nie sprecyzował, która ze spółek powstałych po podziale Vobisu na początku b.r. musi zapłacić karę. Następcą prawnym Vobis S.A. jest Mobit.