Vobis ukarany przez UOKiK
Za wprowadzanie klientów w błąd Vobis musi zapłacić 177 tys. zł kary – zdecydował Sąd Apelacyjny. Tym samym podtrzymał decyzję prezes UOKiK z 2009 r.
Sprawa dotyczy reklamy mobilnego Internetu, sprzedawanego wraz z laptopem. Otóż Vobis kusił klientów oferując jakoby „notebooka z modemem za 1 zł”, ale w rzeczywistości za złotówkę można było kupić tylko modem, i to pod warunkiem nabycia w Vobisie laptopa w cenie rynkowej. Zdaniem UOKiK, zarówno hasła stosowane przez sieć w kampanii reklamowej „Notebook z modemem iPlus za 1 zł”, jak i elementy graficzne mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Za nieuczciwe praktyki rynkowe na spółkę została nałożona kara w wysokości 177 034 zł.
Vobis odwołał się od tej decyzji, ale przegrywał w kolejnych instancjach. W listopadzie 2011 r. karę podtrzymał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 12 lipca 2012 r. Sąd Apelacyjny oddalił w całości odwołanie spółki.
UOKiK nie sprecyzował, która ze spółek powstałych po podziale Vobisu na początku b.r. musi zapłacić karę. Następcą prawnym Vobis S.A. jest Mobit.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.