VMware: moda na subskrypcje poprawia bilans
W czasach Covid-19 firmy chętniej niż wcześniej sięgają po usługi rozliczane w subskrypcji i SaaS - wynika z danych VMware.
Firma należąca do Dell Technologies miała udany kwartał, korzystając ze zmian na rynku w okresie pandemii.
Przedsiębiorstwa znacznie zwiększyły wydatki na usługi abonamentowe – wynika z danych VMware. Przychody z subskrypcji i usług SaaS specjalisty od wirtualizacji poprawiły się o 44 proc. w II kw. br., generując 631 mln dol. przychodów. Z kolei kombinacja subskrypcji, SaaS i licencji przyniosła obroty większe o 11 proc. (1,35 mld dol.).
Wzrost zainteresowania klientów biznesowych chmurą po wybuchu pandemii w dużej mierze przyczynił się do wyższych o 9 proc. obrotów całej firmy w minionym kwartale (2,88 mld dol.).
Zysk netto wyniósł 447 mln dol. Rok wcześniej było to 5,3 mld dol., z tym że 4,9 mld dol. to jednorazowy wpływ podatkowy (w ujęciu non-GAAP zysk VMware wzrósł do 766 mln dol. z 650 mln dol.).
Firma idzie za ciosem i zapowiada poszerzenie oferty abonamentowej i SaaS. Zapowiada kontynuację strategii wielochmurowej.
W sierpniu br. VMware potwierdził zwolnienia w firmie. Zapewnia, że ich liczba jest ograniczona oraz że jest to efekt regularnej oceny zasobów.
VMware niespodziewanie opuścił po 4 latach wiceprezes odpowiedzialny za globalną organizację partnerską, Shawn Toldo.
Podobne aktualności
Broadcom anuluje umowy partnerom VMware’a
Likwidowany jest obecny program partnerski. Niektórym grozi utrata statusu.
Przejęcie VMware’a jest nadal niepewne. Klienci mają problem
Fuzja może podbić ceny serwerów, zaszkodzić konkurentom, ujawnić ich tajemnice handlowe - takie wątpliwości ma brytyjski regulator.