Karsten Winther został prezesem Vertiv w regionie EMEA. Dotychczas był wiceprezesem odpowiedzialnym za sprzedaż w tym obszarze. Dotychczasowy lider w EMEA, Giordano Albertazzi, przejął stery korporacji w obu Amerykach.

Karsten Winther jest w Vertivie od 2018 r. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Prowadził transformację dużych organizacji sprzedażowych. Przed dołączeniem do Vertiva pełnił funkcje sprzedaży regionalnej i krajowej w Epsonie i NEC oraz w Cobham Satcom, gdzie kierował globalną sprzedażą, marketingiem i serwisem.

Albertazzi, obecny w Vertivie od blisko 25 lat, ma za zadanie rozbudowę amerykańskiego biznesu firmy.

„W regionie EMEA zwiększył nasze przychody i zysk dzięki działaniom restrukturyzacyjnym” – podsumowuje jego dokonania Rob Johnson, CEO Vertiva.

Wynik w EMEA lepszy niż na świecie

Sprzedaż Vertiva w IV kw. 2021 r. w regionie EMEA wzrosła o 20 proc., a organicznie o 10,5 proc. (z wyłączeniem wpływu przejęć i wahań kursów walut), głównie dzięki aktywności dużych centrów danych w zakresie kolokacji oraz dostawców usług telekomunikacyjnych, inwestujących w rozbudowę pojemności.

Z kolei w obu Amerykach wzrost wyniósł 4,8 proc. oraz 1,3 proc. organicznie.

Duży spadek zysku

W IV kw. 2021 r. Vertiv odnotował sprzedaż netto na poziomie 1,41 mld dol. (+8 proc. r/r). Zysk operacyjny spadł jednak aż o 124 mln dol., do straty 4 mln dol., a skorygowany zysk operacyjny w wysokości 94 mln dol. zmniejszył się o 58 mln dol. r/r.

Dlaczego wyniki rozczarowały

CEO przyznaje, że wyniki są rozczarowujące. Jako przyczyny spółka wskazuje rosnące koszty materiałów i frachtu, prowizje wyższe o 30 mln dol., wzrost kosztów pracy oraz niekorzystne czynniki w regionie APAC. Problemy z inflacją i łańcuchem dostaw koncentrowały się głównie w obu Amerykach, gdzie przeszedł nowy dyrektor.

Nie widać poprawy w łańcuchu dostaw w 2022 r.

Problemy z łańcuchem dostaw nasilały się w IV kw. ub.r i nie przewiduje się znaczącej poprawy w 2022 r. – stwierdza Vertiv.

Wzrosły ceny

Vertiv przewiduje, że podjęte działania cenowe przyczynią się do wzrostu cen w całym 2022 r. w wysokości 360 mln dol.

Producent ocenia, że stosunek ceny do kosztu powinien być neutralny w II kw. 2022 r., a w całym 2022 r. będzie dodatni na poziomie 100 mln dol.

CEO: to był trudny rok

„2021 był rokiem trudnym z wielu perspektyw” – przyznaje Rob Johnson, CEO Vertiva. – „Pierwszą połowę rozpoczęliśmy mocno, ale wyzwania związane z łańcuchem dostaw i trudności inflacyjne szybko wywarły presję na nasze wyniki operacyjne i finansowe w drugiej połowie – zwłaszcza w czwartym kwartale” – komentuje.

Zbyt późna reakcja na problemy

„Konsekwentnie nie docenialiśmy ograniczeń inflacji i łańcucha dostaw zarówno pod względem czasu, jak i stopnia, co spowodowało letnią reakcję cenową w 2021 r. Wyciągnęliśmy lekcję z naszej powolnej reakcji w 2021 r. i pod koniec ubiegłego roku i na początku tego roku podjęliśmy zdecydowane kroki, stosując agresywne działania cenowe” – wyjaśnia CEO.

Rentowność powinna poprawiać się

Szef korporacji spodziewa się, że wpływ tych działań na poprawę rentowności będzie widoczny w 2022 r. Przewiduje się, że każdy kolejny kwartał będzie lepszy.