Vertiv: nowi szefowie regionów po „trudnym roku”
Jest nowy szef korporacji w regionie EMEA. CEO Vertiva po niełatwej końcówce roku zapowiada poprawę rentowności, choć nadal spodziewane są problemy w łańcuchu dostaw.
Karsten Winther jest duńskim menedżerem. Przed przejściem do Vertiva był w Epsonie i NEC-u.
Karsten Winther został prezesem Vertiv w regionie EMEA. Dotychczas był wiceprezesem odpowiedzialnym za sprzedaż w tym obszarze. Dotychczasowy lider w EMEA, Giordano Albertazzi, przejął stery korporacji w obu Amerykach.
Karsten Winther jest w Vertivie od 2018 r. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Prowadził transformację dużych organizacji sprzedażowych. Przed dołączeniem do Vertiva pełnił funkcje sprzedaży regionalnej i krajowej w Epsonie i NEC oraz w Cobham Satcom, gdzie kierował globalną sprzedażą, marketingiem i serwisem.
Albertazzi, obecny w Vertivie od blisko 25 lat, ma za zadanie rozbudowę amerykańskiego biznesu firmy.
„W regionie EMEA zwiększył nasze przychody i zysk dzięki działaniom restrukturyzacyjnym” – podsumowuje jego dokonania Rob Johnson, CEO Vertiva.
Wynik w EMEA lepszy niż na świecie
Sprzedaż Vertiva w IV kw. 2021 r. w regionie EMEA wzrosła o 20 proc., a organicznie o 10,5 proc. (z wyłączeniem wpływu przejęć i wahań kursów walut), głównie dzięki aktywności dużych centrów danych w zakresie kolokacji oraz dostawców usług telekomunikacyjnych, inwestujących w rozbudowę pojemności.
Z kolei w obu Amerykach wzrost wyniósł 4,8 proc. oraz 1,3 proc. organicznie.
Duży spadek zysku
W IV kw. 2021 r. Vertiv odnotował sprzedaż netto na poziomie 1,41 mld dol. (+8 proc. r/r). Zysk operacyjny spadł jednak aż o 124 mln dol., do straty 4 mln dol., a skorygowany zysk operacyjny w wysokości 94 mln dol. zmniejszył się o 58 mln dol. r/r.
Dlaczego wyniki rozczarowały
CEO przyznaje, że wyniki są rozczarowujące. Jako przyczyny spółka wskazuje rosnące koszty materiałów i frachtu, prowizje wyższe o 30 mln dol., wzrost kosztów pracy oraz niekorzystne czynniki w regionie APAC. Problemy z inflacją i łańcuchem dostaw koncentrowały się głównie w obu Amerykach, gdzie przeszedł nowy dyrektor.
Nie widać poprawy w łańcuchu dostaw w 2022 r.
Problemy z łańcuchem dostaw nasilały się w IV kw. ub.r i nie przewiduje się znaczącej poprawy w 2022 r. – stwierdza Vertiv.
Wzrosły ceny
Vertiv przewiduje, że podjęte działania cenowe przyczynią się do wzrostu cen w całym 2022 r. w wysokości 360 mln dol.
Producent ocenia, że stosunek ceny do kosztu powinien być neutralny w II kw. 2022 r., a w całym 2022 r. będzie dodatni na poziomie 100 mln dol.
CEO: to był trudny rok
„2021 był rokiem trudnym z wielu perspektyw” – przyznaje Rob Johnson, CEO Vertiva. – „Pierwszą połowę rozpoczęliśmy mocno, ale wyzwania związane z łańcuchem dostaw i trudności inflacyjne szybko wywarły presję na nasze wyniki operacyjne i finansowe w drugiej połowie – zwłaszcza w czwartym kwartale” – komentuje.
Zbyt późna reakcja na problemy
„Konsekwentnie nie docenialiśmy ograniczeń inflacji i łańcucha dostaw zarówno pod względem czasu, jak i stopnia, co spowodowało letnią reakcję cenową w 2021 r. Wyciągnęliśmy lekcję z naszej powolnej reakcji w 2021 r. i pod koniec ubiegłego roku i na początku tego roku podjęliśmy zdecydowane kroki, stosując agresywne działania cenowe” – wyjaśnia CEO.
Rentowność powinna poprawiać się
Szef korporacji spodziewa się, że wpływ tych działań na poprawę rentowności będzie widoczny w 2022 r. Przewiduje się, że każdy kolejny kwartał będzie lepszy.
Podobne aktualności
Paweł Meserszmit będzie współpracował z resellerami i dystrybutorami w Vertiv
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.