Veracomp sfinalizował sprzedaż całej swojej grupy dystrybucyjnej firmie Exclusive Networks. Umowa w tej sprawie została podpisana we wrześniu, a zamknięcie transakcji było uzależnione od kilku warunków, w tym zgody Komisji Europejskiej.

W ciągu 2021 r. zostanie przeprowadzony proces rebrandingu, ale już teraz Veracomp działa jako klaster Exclusive Networks CEE.

Veracomp jest dystrybutorem obecnym w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Mariusz Kochański jako prezes Veracomp – Exclusive Networks Poland SA będzie kierował nowym regionem Exclusive Networks CEE, podlegającym Gerardowi Allisonowi, SVP EMEA.

„Zamierzamy kontynuować rozwój biznesu w modelu zapewniającym dużą autonomię oraz swobodę współpracy – to podejście przekonało nas do wejścia w skład grupy Exclusive Networks. Chcemy zapewniać partnerom dostęp do innowacji oraz profesjonalne wsparcie naszego zespołu, bazując na własnych doświadczeniach i wiedzy dystrybutora obecnego na pięciu kontynentach” – komentuje Mariusz Kochański.

„Ostatnie miesiące to okres bardzo dynamicznego rozwoju Exclusive Networks na świecie. Staramy się inwestować w firmy, które doskonale rozumieją lokalne potrzeby. Włączenie Veracomp do naszych struktur jest jednym z najważniejszych elementów ekspansji zgodnej z tą strategią. W ten sposób zyskujemy unikatową szansę na sukces w Europie Środkowo-Wschodniej. Z pewnością wykorzystamy mocne fundamenty biznesowe i spójną kulturę organizacyjną Veracomp, która sprawdziła się w 19 krajach tego regionu” – ocenia Jesper Trolle, CEO Exclusive Networks.

Veracomp powstał w 1991 r. W ofercie ma produkty i rozwiązania ponad 140 producentów. W 2019 r. w ujęciu skonsolidowanym Veracomp SA osiągnął 1,27 mld zł przychodów i 28 mln zł zysku netto.