Veeam: przestarzałe narzędzia i brak wiedzy utrudniają transformację
Jak wynika z raportu firmy Veeam „Data Protection Trends” za rok 2020, globalne przedsiębiorstwa chętnie korzystają z dobrodziejstw transformacji cyfrowej, jednak zmagają się przy tym z problemem przestarzałych rozwiązań do ochrony danych i zarządzania nimi.

Według najnowszego badania danych branżowych, opublikowanego przez Veeam, prawie połowa światowych organizacji doświadcza na drodze do transformacji trudności, które wynikają z zawodnych, przestarzałych technologii. Co więcej, 44 proc. ankietowanych wymienia brak umiejętności lub wiedzy informatycznej jako kolejną przeszkodę na drodze do sukcesu. Przedstawiciele prawie wszystkich firm przyznali ponadto, że doświadczają przestojów, a awaria 1 na 10 serwerów jest przyczyną niespodziewanych przerw każdego roku. Niestety, są to problemy, które utrzymują się przez wiele godzin i generują koszty liczone w setkach tysięcy dolarów.
Ochrona danych nabiera coraz większego znaczenia i obejmuje nie tylko tworzenie kopii zapasowych i przywracanie danych, ale także poszerzanie możliwości biznesowych. Mimo to wiele organizacji (40 proc.) wciąż polega na starszych systemach ochrony danych, nie zdając sobie w pełni sprawy z negatywnego wpływu, jaki może to mieć na ich działalność. Zdecydowana większość (95 proc.) organizacji doświadcza nieoczekiwanych przestojów, a średni czas trwania takiego przestoju wynosi 117 minut (prawie dwie godziny). Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w organizacjach 51 proc. danych otrzymuje priorytet „wysoki”, a nie „normalny”. Szacuje się, że godzina przestoju aplikacji o „wysokim” priorytecie generuje koszt 67 651 dolarów, podczas gdy w przypadku aplikacji o priorytecie „normalnym” koszt ten wynosi 61 642 dolarów
Jak wynika z informacji zawartych w raporcie, najbardziej istotne zagadnienia związane z nowoczesną strategią ochrony danych są uzależnione od wykorzystania różnych możliwości opartych na chmurze: zdolności organizacji do odzyskiwania danych po awarii za pośrednictwem usługi świadczonej w chmurze (54 proc.) oraz zdolności do przenoszenia obciążeń lokalnych do chmury (50 proc.) i przenoszenia obciążeń z jednej chmury do drugiej (48 proc.).
Veeam zlecił przeprowadzenie badania firmie Vanson Bourne wśród 1 550 losowo wybranych liderów firm i osób decyzyjnych ds. informatycznych w 22 różnych krajach w tym 193 respondentów z Republiki Czeskiej, Węgier, Polski i Rosji. Respondenci udzielali odpowiedzi przed wybuchem pandemii koronawirusa.
Podobne aktualności
Z Microsoftu i RingCentral na CEO Veeam Software
Na czele Veeam Software stanął były prezes RingCentral, wiceprezes Microsoft Corporate oraz wiceprezes SAP.
Rynek sprzętu do backupu odbudowuje się
Co ciekawe, chmura nie zdołowała popytu na sprzęt do tworzenia kopii zapasowych.