Wiadomości sygnowane przez „Stowarzyszenie na rzecz konsumentów Libertas Warszawa Polska” lub „Stowarzyszenie na rzecz konsumentów KNF Warszawa Polska” są wysyłane z adresów biuro@stowarzyszenie-libertas.waw.pl i biuro@stowarzyszenie-knf.waw.pl. Informują, że odbiorca e-maila ma w swojej witrynie regulamin niezgodny z ustawą o ochronie konsumentów, która weszła w życie 25 grudnia ub.r. Straszy pozwem sądowym i karami, jeśli w ciągu 7 dni przedsiębiorca nie poprawi treści regulaminu. Aby uniknąć problemów, sugeruje skorzystanie z usług konkretnych firm, które napiszą prawidłowy regulamin (pismo zawiera linki do ich stron).

Stowarzyszenia Konsumentów Libertas, pod które najwyraźniej podszywa się nadawca maila, twierdzi, że nie ma z wysyłką nic wspólnego i nie zajmuje się tego typu działalnością. Firmy, wskazane w wiadomości jako polecane do napisania regulaminu, również odcięły się od tajemniczego stowarzyszenia (jego witryna internetowa przestała działać).  

Treść maila jest podobna do tekstu, który rozsyłał do przedsiębiorców ponad rok temu jeden z serwisów spółki Software Hauptstadt. Jest to abonent jednej ze stron, rekomendowanych w ostatnio wysyłanym mailu na pierwszym miejscu do napisania dobrego regulaminu (ale również ta organizacja zapewnia, że nie ma z akcją nic wspólnego). Kampania wygląda na próbę nakłonienia przedsiębiorców na zakup usługi, co ma je rzekomo uchronić przed kłopotami. Na maile nie ma potrzeby reagować, warto natomiast sprawdzić, czy informacje dla klientów e-sklepu są zgodne ze zmianami w nowej ustawie konsumenckiej