Według UOKiK reklama telewizorów Samsunga mogła błędnie sugerować, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji. Stwierdzono wiele elementów naśladujących spoty MAC (które prowadziło kampanię informacyjną, dotyczącą przejścia z telewizji analogowej na cyfrową). W związku z tym prezes UOKiK zdecydowała o wszczęciu postępowania przeciwko Samsung Electronics Polska. Urząd sprawdzi, czy reklama wprowadzała konsumentów w błąd poprzez sugerowanie, że jest częścią kampanii społecznej, co mogło wpłynąć na decyzje zakupowe. Jeżeli zarzuty się potwierdzą, koncernowi grozi kara w maksymalnej wysokości do 10 proc. rocznego przychodu (ponieważ sprawa dotyczy tzw. praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów). Postępowanie powinno zakończyć się w ciągu 2 – 3 miesięcy.

Na zlecenie UOKiK kontrole prowadzi także Inspekcja Handlowa. Sprawdza, czy sprzedawcy wywiązują się z obowiązków informacyjnych związanych z cyfryzacją. Mianowicie, jeżeli mają w ofercie telewizor lub dekoder nieprzystosowany do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, powinni o tym zawiadomić klienta. Tenże musi na piśmie potwierdzić, że otrzymał stosowną informację. W e-sklepach nabywca musi najpóźniej w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy dowiedzieć się od sprzedającego, że odbiornik nie jest przystosowany do odbioru telewizji cyfrowej. Ponadto Inspekcja Handlowa zwraca uwagę, czy w sklepach w widocznym miejscu wisi informacja, iż tylko odpowiednie odbiorniki umożliwiają odbiór naziemnej telewizji cyfrowej.

Za niedopełnienie ww. obowiązków sprzedawcy grozi kara od 1 tys. zł do 50 tys. zł. Kontrole związane z telewizją cyfrową rozpoczęły się pod koniec 2011 r. Do końca listopada 2012 r. sprawdzono 463 przedsiębiorców. Nieprawidłowości wykryto u 33 z nich (7,1 proc.). Dotyczyły one braku oświadczeń konsumentów kupujących telewizory starego typu oraz dekodery, jak i wymaganych informacji w sklepie.