Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtela, operatora sieci Plus, oraz P4 (Play). Sprawdzi informacje, jakich operatorzy udzielają w reklamach dotyczących 5G.

Urząd zajmie się tematem po skargach konsumentów dotyczących ofert dostępu do internetu w 5G. Użytkownicy narzekają, że nie mogą korzystać z tej technologii, mimo zapewnień operatorów.

Klienci Plusa skarżyli się na nieprawidłowe działanie 5G, mimo że posiadali urządzenia umożliwiające jej obsługę. Z kolei abonenci Playa na podstawie reklam byli przekonani, że podana przez operatora cena wraz z urządzeniem obejmuje internet 5G. Jednak małym drukiem miała tam znaleźć się informacja, że ani przedstawiana taryfa, ani urządzenie nie obsługują tej technologii. Prezes UOKiK zapowiedział zweryfikowanie tych skarg.  

Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Kolejnym krokiem może być postępowanie właściwe. Wówczas możliwa jest kara do 10 proc. rocznego obrotu firmy.