UOKiK sprawdza e-handel
Prezes urzędu prowadzi obecnie 58 postępowań związanych ze sprzedażą przez Internet. Resellerzy powinni uważać przede wszystkim na przepisy dotyczące zwrotu towaru.
Od początku roku UOKiK wydał 29 decyzji dotyczących e-sklepów. Z praktyki urzędu wynika, że najczęściej sprzedawcy nie przestrzegają prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni. Wymagają ponadto od konsumentów, aby odsyłany towar nie był rozpakowany, nie zwracają kosztów wysyłki w razie odstąpienia od umowy. UOKiK bierze pod lupę także informacje na stronach internetowych sklepów. Stwierdzono, że resellerzy nie informują konsumenta o tym, że ma prawo odstąpić od umowy, nie ujawniają swoich danych, nie udostępniają regulaminu.
UOKiK prowadzi także 4 postępowania dotyczące portali zakupów grupowych. Skargi, które wpływają do urzędu, dotyczą głównie problemów z terminową realizacją kuponu rabatowego.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.