UOKiK sprawdza e-handel
Prezes urzędu prowadzi obecnie 58 postępowań związanych ze sprzedażą przez Internet. Resellerzy powinni uważać przede wszystkim na przepisy dotyczące zwrotu towaru.

Od początku roku UOKiK wydał 29 decyzji dotyczących e-sklepów. Z praktyki urzędu wynika, że najczęściej sprzedawcy nie przestrzegają prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni. Wymagają ponadto od konsumentów, aby odsyłany towar nie był rozpakowany, nie zwracają kosztów wysyłki w razie odstąpienia od umowy. UOKiK bierze pod lupę także informacje na stronach internetowych sklepów. Stwierdzono, że resellerzy nie informują konsumenta o tym, że ma prawo odstąpić od umowy, nie ujawniają swoich danych, nie udostępniają regulaminu.
UOKiK prowadzi także 4 postępowania dotyczące portali zakupów grupowych. Skargi, które wpływają do urzędu, dotyczą głównie problemów z terminową realizacją kuponu rabatowego.
Podobne aktualności
W II kw. UOKiK weźmie się za firmy e-commerce
UOKiK zapowiedział walkę z fałszywymi opiniami. Ukarał już handlarzy nimi, wkrótce prześwietli duże firmy e-commerce.
Kontrola sklepów z elektroniką. Są nieprawidłowości
W siedmiu regionach kontrolerzy weszli do 90 sklepów i 12 hurtowni.