UOKiK: klienci skarżą się na resellerów
Sprzedawcy komputerów są na 4 miejscu pod względem liczby zgłoszeń do rzeczników praw konsumentów. Jeszcze więcej ludzi ma problem ze sklepami RTV i AGD - wynika z danych UOKiK.
Według danych UOKiK w 2013 r. rzecznicy praw konsumentów udzielili klientom 14 448 porad dotyczących zakupu komputerów, przeprowadzili 1175 wystąpień (interwencji u przedsiębiorcy, np. żądanie wyjaśnień, mediacja, pouczenie). Taka liczba daje sprzedawcom komputerów 4 miejsce wśród kategorii produktów, z którymi mają problem klienci. Najczęściej zgłaszają się do rzeczników w sprawach zakupu obuwia i odzieży (ponad 77 tys. porad), a na drugim miejscu jest sprzęt RTV i AGD (41 525 skarg i 3963 wystąpienia).
Najczęściej zgłoszenia klientów dotyczyły kłopotów z reklamacją. Skarżono się m.in. na odmowę przyjęcia zgłoszenia reklamacji, nieskuteczne usuwanie wad, proponowanie przez sprzedawców własnego sposobu załatwienia reklamacji.
W sumie w całym 2013 r. rzecznicy konsumentów udzielili ponad 443 tys. porad, interweniowali u przedsiębiorców ponad 62 tys. razy.
Podobne aktualności
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.