UOKiK chce wyjaśnień od Meta (Facebook) i Pay Pala ws. zbiórki dla Ukrainy
To efekt skargi konsumenta – twierdzi urząd.
UOKiK prześwietli zasady pobierania płatności od osób, które chcą pomóc ukraińskim ofiarom rosyjskiej agresji.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, które objęło Pay Pal Europe z siedzibą w Luksemburgu oraz Meta Platforms z Irlandii (właściciel Facebooka). Celem jest ustalenie, czy konsumenci wpłacający pieniądze na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie są prawidłowo informowani o kilkukrotnym przewalutowaniu ich środków, co skutkuje pobraniem z konta wyższych kwot niż te przekazywane na rzecz organizacji charytatywnych. Jest to wstępny etap analizy sprawy.
Urząd informuje, że działania mają związek ze skargą konsumenta, który, chcąc pomóc, wpłacił pieniądze na jedną ze zbiórek udostępnionych na Facebooku przez organizację charytatywną. Jak twierdzi, nie wiedział, że jego konto zostanie pomniejszone nie tylko o kwotę przekazaną w ramach zbiórki, ale także o koszt podwójnego przewalutowania tych środków: ze złotych na dolary, a następnie z dolarów na euro.
Jednocześnie szef UOKiK zaapelował do pośredników płatności, by osoby, które chcą pomóc finansowo uchodźcom z Ukrainy, nie ponosiły dodatkowych nieuzasadnionych kosztów.
Informacje, co można zrobić dla obywateli Ukrainy, znajdują się na rządowej stronie pomagamukrainie.gov.pl.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.