Urząd wyjaśnia, że paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jakie konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację. Dowodem może być np. potwierdzenie płatności, wyciąg z rachunku bankowego, wydruk potwierdzenia transakcji kartą płatniczą, e-mail, a nawet zeznania świadków. „Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego” – stwierdza stanowczo UOKiK.

Urząd upublicznił informację dotyczącą paragonów w związku ze sprawą sieci Auchan, która na paragonach umieszczała zdanie: „Paragon jest niezbędny do reklamacji”. Według UOKiK detalista wprowadzał klientów w błąd. Wszczęto postępowanie. Obyło się bez kar, gdyż Auchan zgodził się usunąć kwestionowany wpis, a także zobowiązał się, że przez 2 lata na paragonach będzie widniało następujące stwierdzenie: „Paragon może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia”.