Udany start Exclusive Networks w 2023 rok
Sprzedaż poprawiła się o 28 proc. i urosła we wszystkich regionach.
Mimo ostrożnego podejścia przedsiębiorców do budżetów IT, specjalista od cyberbezpieczeństwa przewiduje kolejny dobry rok dla firmy.
W I kw. 2023 r. sprzedaż brutto Exclusive Networks przekroczyła 1 mld euro czwarty kwartał z rzędu. Wyniosła 1,18 mld euro, czyli o 28 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody poprawiły się o 25 proc., do 893 mln euro. Z tego zdecydowaną większość, blisko 700 mln euro, francuska firma wypracowała w regionie EMEA, gdzie dynamika była wysoka dzięki kontynuacji popytu z 2022 r. i sporym zaległościom.
„Po raz kolejny rozwijaliśmy się szybciej niż rynek cyberbezpieczeństwa, odnotowując wzrost we wszystkich regionach. To imponujący wynik w wymagającym środowisku makro, które wpłynęło na globalne budżety IT” – komentuje CEO Jesper Trolle.
Podkreśla też kluczową rolę, jaką dwupoziomowy model dystrybucji (dotarcie do klientów końcowych poprzez partnerów) odgrywa w coraz bardziej złożonym i rozdrobnionym ekosystemie cyberbezpieczeństwa.
Skąd się wziął taki wzrost
Większość wzrostu sprzedaży w I kw. br. (24 proc.) to efekt współpracy z obecnymi dostawcami w regionach, w których już działa Exclusive. Ekspansja geograficzna vendorów dołożyła kolejne 2 proc., a następne 2 proc. współpraca VAD-a z nowymi dostawcami.
Wskaźniki utrzymania dostawców i klientów ponownie poprawiały się dzięki nadal dużemu popytowi na rozwiązania cyberbezpieczeństwa. Wskaźnik utrzymania dostawców netto wzrósł o 126 proc. (+119 proc. w I kw. 2022 r.), a klientów o 123 proc. (+116 proc. w I kw. 2022 r.). Oznacza to, że ci sami klienci wydali o blisko jedną czwartą więcej na zakupy u VAD-a niż rok wcześniej.
Dalsza poprawa pomimo niepewności
Dystrybytor jest przekonany, że pomimo spowolnienia i niepewności na rynku zrealizuje prognozy na cały rok, co będzie oznaczać dalszą wyraźną poprawę wyników.
W całym 2023 r. Exclusive Networks przewiduje:
Sprzedaż brutto powyżej 5,15 mld euro (w 2022 r. 4,53 mld euro)
Marża netto 450-465 mln euro (w 2022 r. 411 mln euro)
Zysk operacyjny 172-178 mln euro (w 2022 r. 154 mln euro)
Operacyjny free cash flow powyżej 80 proc. skorygowanej EBITDA.
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.