Tylko 7 proc. firm jest gotowych do RODO, a w sumie 93 proc. pytanych wdrożyło plan działania dostosowań do nowych regulacji (58 proc.) lub ma zamiar to zrobić (35 proc.) – według światowego badania przeprowadzonego w lutym br. przez SAS. Mniej niż połowa (46 proc.) firm twierdziła, że uzupełni braki do 25 maja br., czyli dnia, w którym zacznie obowiązywać RODO. W UE 53 proc. uważa, że zdąży na czas, a w USA – 30 proc.

Jedynie 15 proc. respondentów z USA i 4 proc. z UE twierdzi, że ich organizacje nie planowały wdrożenia procesów mających zapewnić zgodność z RODO. Ponad połowa (63 proc.) przyznaje, że nowe rozporządzenie będzie miało znaczący wpływ na sposób działania ich firm. Aż 75 proc. badanych jest zdania, że RODO znacząco wpłynie na prowadzone przez nich działania IT.

Co istotne, większość przedsiębiorców uważa, że dostosowanie do RODO będzie dla nich korzystne. Otóż 84 proc. respondentów globalnie i 91 proc. z Unii Europejskiej twierdzi, że nowe regulacje znacznie usprawnią proces zarządzania danymi. Natomiast 68 proc. uważa, że rozporządzenie zwiększy zaufanie między nimi a klientami. Ponadto poprawa jakości danych wpłynie korzystnie na wizerunek firmy oraz będzie krokiem w kierunku stworzenia organizacji działającej w oparciu o dane. Prawie połowa pytanych (49 proc.) przyznała, że RODO będzie miało znaczący wpływ na projekty sztucznej inteligencji prowadzone w ich organizacjach.