W odpowiedzi na lockdown najważniejszymi procesami, które zostały poddane digitalizacji, było wsparcie IT (49 proc.), CRM (36 proc.) i zarządzanie zespołem (34 proc.) – według badania Iron Mountain przeprowadzonego w kilku krajach europejskich.

Podobnie według firmy wygląda sytuacja w Polsce, gdzie w 2021 r. działania związane z cyfryzacją biznesu stanowiły 28 proc. wszystkich usług, z czego 70 proc. to digitalizacja dokumentacji archiwalnej.

Polska wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej znajduje się na drugim miejscu pod względem implementacji rozwiązań cyfrowych. Wyprzedzają nas Czechy (44 proc.), a za nami są Węgry (24 proc.) i Słowacja (20 proc.).

W Polsce liderem liderem cyfryzacji jest branża finansowa, która odpowiada aż za 60 proc. wdrożeń. Wynika to z konieczności dostosowania się do potrzeb konsumentów oraz digitalizacji i automatyzacji procesów. Firmy muszą stawić czoła m.in. zarządzaniu dużej ilości danych w czasie rzeczywistym.  

W transformacji nie można spocząć na laurach

Jak podkreślają przedstawiciele Iron Mountain, przedsiębiorstwa powinny pamiętać, że cyfrowa transformacja nie jest jednorazowym działaniem.

„Strategia zarządzania informacją w organizacji powinna być nieustannie aktualizowana wraz z postępem technologicznym i zmieniającym się prawem” – zauważa Marcin Mandryk, Sales Operations Executive CEE.