Trzy główne obszary cyfryzacji
86 proc. przedsiębiorców twierdzi, że nowe cyfrowe rozwiązania dały im przewagę konkurencyjną.
W Polsce liderem cyfryzacji procesów jest sektor finansowy, Reszta branż pozostaje daleko w tyle – według badania.
W odpowiedzi na lockdown najważniejszymi procesami, które zostały poddane digitalizacji, było wsparcie IT (49 proc.), CRM (36 proc.) i zarządzanie zespołem (34 proc.) – według badania Iron Mountain przeprowadzonego w kilku krajach europejskich.
Podobnie według firmy wygląda sytuacja w Polsce, gdzie w 2021 r. działania związane z cyfryzacją biznesu stanowiły 28 proc. wszystkich usług, z czego 70 proc. to digitalizacja dokumentacji archiwalnej.
Polska wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej znajduje się na drugim miejscu pod względem implementacji rozwiązań cyfrowych. Wyprzedzają nas Czechy (44 proc.), a za nami są Węgry (24 proc.) i Słowacja (20 proc.).
W Polsce liderem liderem cyfryzacji jest branża finansowa, która odpowiada aż za 60 proc. wdrożeń. Wynika to z konieczności dostosowania się do potrzeb konsumentów oraz digitalizacji i automatyzacji procesów. Firmy muszą stawić czoła m.in. zarządzaniu dużej ilości danych w czasie rzeczywistym.
W transformacji nie można spocząć na laurach
Jak podkreślają przedstawiciele Iron Mountain, przedsiębiorstwa powinny pamiętać, że cyfrowa transformacja nie jest jednorazowym działaniem.
„Strategia zarządzania informacją w organizacji powinna być nieustannie aktualizowana wraz z postępem technologicznym i zmieniającym się prawem” – zauważa Marcin Mandryk, Sales Operations Executive CEE.
Podobne aktualności
Iron Mountain inwestuje 10 mln zł w centrum w Radomiu
Inwestycje w Polsce potwierdzają rosnące znaczenie lokalnego oddziału - zapewnia amerykańska firma.